کد خبر: ۳۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 01
شفاآنلاین-رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه بسیاری از بیمارهای جسمی منشا روانی دارند، گفت: سهم سلامت روان از بودجه سلامت کشور فقط سه درصد است.
به گزارش شفا آنلاین،«عباسعلی الهیاری» روز سه شنبه در نشست خبری دومین کنگره بین المللی اضطراب با اشاره به روند افزایشی بیماری ها روانی در کشور افزود: این سهم سه درصدی سلامت روان نیز فقط کفاف هزینه خرید تخت های بیمارستانی را می دهد.

وی با بیان اینکه هدایت افراد دچار مشکلات روانی همچون افسردگی و اضطراب به سمت شبکه ماهواره ای و مخرب و معاند نظام راحت است، گفت: امکان انحراف این افراد بیش از دیگران است.

الهیاری دیگر عواقب درمان نشدن افراد دچار بیماری ها روحی و روانی را کشیده شدن آنان به عرفان های کاذب و شبکه های فرادرمانی عنوان کرد و افزود: اتفاقی که در این شرایط روی می دهد این است که به جز درمان نشدن، هزینه گزافی نیز صرف می شود و مشکلات امنیتی نیز برای جامعه بوجود می آید.

این روانشناس همچنین اهداف برگزاری دومین کنگره اضطراب را علاوه بر بهبود وضعیت جانبازان اعصاب و روان، تدوین طرح کاهش اضطراب و افزایش شادی در جامعه اعلام کرد.

وی همچنین نشان دادن اهمیت سلامت روانی را به همه افراد از دیگر اهداف این کنگره برشمرد و افزود: بر اساس استاندارهای جهانی از صددرصد مفهوم سلامت فقط 15 درصد به سلامت جسم و 85 درصد به سلامت روحی و روانی توجه می شود.

دومین کنگره بین المللی اضطراب با حضور متخصصان ایرانی و بین المللی از 9 تا 11 مهر ماه برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: