کد خبر: ۳۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 02
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:با توجه به اظهارات كارشناسان وبررسي هاي بعمل آمده مشخص است كه قانون سازمان نظام پزشکی دارای مشکلاتی است كه بايد هرچه سريعتراين مشكلات برطرف شود.
دکتر مراد هاشم زهی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: همچنین به نظرم اگر در سایر زمینه ها هر نوع پیشنهادی از سوی همکاران؛ اعضاي جامعه پزشکی یا دولت داده شود مجلس و کمیسیون بهداشت آمادگی کار کردن بر روی آنها را دارد؛ البته تاکنون در این خصوص موضوعی مطرح نشده است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال یکی از مشکلاتی که در انتخابات اخیر نظام پزشکی مشاهده شد عدم امضای حکم رئیس انتخاب شده مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی توسط رئیس جمهور سابق بود که مدتی طول کشید تا رئیس جمهور بعدی(دکتر روحانی) حکم رئیس سازمان نظام پزشکی جدید را ابلاغ کرد.

وی افزود: به همين خاطر لازم است خلأ قانونی هرچه سريعتر اصلاح شود تا هیئت مدیره هاي سازمان نظام پزشکی و رئیس منتخب به موقع بتواند وظایف محوله را انجام دهد.

رئیس هیئت نظارت انتخابات سازمان نظام پزشکی تأکید کرد: در این خصوص بايد اصلاحیه ای صورت گیرد تا در صورت امضا نکردن حکم رئيس كل سازمان از سوی رئیس جمهوري ،رئیس سازمان نظام پزشکی .بلاتكليف نماند وتجربه دوره گذشته تكرارنشود.

وی به شفا آنلاین گفت: با توجه به پیشرفت های علمی در رشته های پزشکی، علوم انسانی و فرهنگی ایجاد اصلاحات و به روز کردن قانون سازمان نظام پزشکی لازم است و بنده به طور کلی با ایجاد اصلاحاتی در قانون این سازمان موافق هستم وگمان نمي كنم سايرهمكاران كميسيون نيز دراين باره مشكلي داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: