کد خبر: ۳۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 29
شفا آنلاین- رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ابلاغ سیاست های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری سبب تسریع در آهنگ رشد جمعیت کشور شده است.
به گزارش شفا آنلاین،محمد ناظمی اردکانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از اداره ثبت احوال شهرستان مشگین شهر افزود: هرچند نتایج این ابلاغ در دهه آینده کاملا محسوس خواهد بود اما در مقطع فعلی نیز سبب تاثیر مثبت و رشد قابل توجه میزان ولادت در کشور شده است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر بطور میانگین سالانه یک میلیون و 400 هزار ولادت، 400 هزار فوت، 800 هزار ازدواج و حدود 150 هزار فقره طلاق در کشور روی می دهد.

وی افزود: در سال های اخیر شیب ولادت نزولی، شیب فوت با توجه به افزایش جمعیت سالمندی صعودی، شیب ازدواج کاهشی و شیب طلاق افزایشی بوده است که باید با توجه به چشم انداز توسعه کشور در این خصوص چاره اندیشی شود.

رییس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه اکنون آرشیو تمام اسناد در کشور به صورت الکترونیکی انجام می شود، از دسترسی آسان تمام شهروندان به اسناد خود بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه خبر داد.

وی اظهار کرد: اهتمام سازمان، تعویض شناسنامه های قدیمی و جایگزینی آن با شناسنامه های مکانیزه است که تاکنون بیش از 10 میلیون جلد شناسنامه جدید به مردم صادر شده و در صورت تامین اعتبار با فراخوان عمومی تعویض شناسنامه های قدیمی همگانی خواهد شد.

اردکانی در مورد جایگزینی کارت ملی فعلی با کارت ملی هوشمند گفت: به تازگی فن آوری تولید کارت هوشمند در کشور بومی شده و با بی نیاز از تهیه اصل کارت از خارج، روند صدور کارت ملی هوشمند شتاب بیشتری خواهد گرفت.

رییس سازمان ثبت احوال کشور افزود: تاکنون حدود 500 هزار کارت ملی هوشمند در مناطق مختلف کشور صادر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: