کد خبر: ۳۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 29
شفاآنلاین-رییس سازمان نظام روانشناسی از آمادگی این سازمان جهت ارائه آموزش های روانشناختی با هدف پیشگیری از اعتیاد در کشور خبر داد و گفت: بیش از 10 هزار روانشناس در این رابطه آمادگی کامل دارند.
به گزارش شفا آنلاین، «عباسعلی الهیاری» با اشاره به انعقاد تفاهمنامه ای که بزودی با ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با پیشگیری از اعتیاد منعقد می شود، افزود: مفاد اولیه این تفاهمنامه تهیه شده و انعقاد آن گام موثری در پیشگیری از اعتیاد خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکان حذف صددرصدی مواد مخدر وجود ندارد، باید به ظرفیت های روانشناختی در جهت پیشگیری از اعتیاد توجه داشت.

الهیاری به حلقه مفقوده نگاه روانشناختی در امر پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود: ظرفیت روانشناسی نیز می تواند مانع برگشت معتادان بهبودیافته به چرخه اعتیاد شود.

رییس سازمان نظام روانشناسی گفت: متاسفانه تاکنون به جنبه های روانشناختی پیشگیری از اعتیاد توجه جدی نشده و ارتقاء جایگاه این موضوع در کشور ضرورت دارد.

به گفته الهیاری، اقدامات روانشناختی و آموزش های پیشگیری از اعتیاد طی تفاهمنامه ای با سازمان جوانان هلال احمر انجام شده و اجرای این موضوع در مدارس نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر در کشور با توجه به رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان کرد: پیگیر ارائه آموزش های پایدار روانشناختی در این رابطه هستیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: