کد خبر: ۳۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 29
شفاآنلاین-رئیس انجمن ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه ایران از نظر حوادث رانندگی در رده سوم جهان قرار دارد، گفت: بیماری پوکی استخوان را نباید ارتوپدها درمان کنند، بیماری استخوانی و ارتوپدی از شایع ترین مشکلاتی است که مردم با آن رو به رو هستند.
به گزارش شفا آنلاین،غلامعلی عکاشه با بیان اینکه بیشترین مشکلات ارتوپدی مربوط به حوادث رانندگی است، اظهار داشت: ایران از نظر حوادث رانندگی در رده سوم جهان قرار دارد. عوارض ناشی از تصادفات رانندگی فرد را درگیر بیماری‌های استخوانی می‌کند و بیشترین مشکلات ارتوپدی مربوط به این بیماران است.

وی ادامه داد: در تصادفات استخوان و عضله تحت فشار ناهمگون قرار گرفته و سبب پارگی مفاصل و شکستگی استخوان‌ها می‌شود. پس از تصادفات رانندگی، بیماری آرتروز از دیگر مشکلات ارتوپدی شایع در جامعه قلمداد می‌شود و به خصوص آرتروز زانو که زنان را بیشتر از مردان درگیر کرده است.

این جراح ارتوپدی یاد آور شد: بیماری استخوانی و ارتوپدی از شایع ترین مشکلاتی است که مردم با آن رو به رو هستند. بیماری‌های استخوانی بیماری است که با رعایت کردن بهداشت ارتوپدی می‌توان از آن جلوگیری کرد.

رئیس انجمن ارتوپدی ایران با بیان اینکه بهداشت ارتوپدی یعنی رعایت اصولی که به سلامت فرد منتهی می‌شود، گفت: ورزش، پیاده روی، تغذیه مناسب، نوشیدن آب فراوان و عدم افزایش وزن مواردی است که از بیماری‌ها استخوانی و ارتوپدی پیشگیری می‌کند.

عکاشه در آستانه برگزاری بیست و دومین کنگره جراحان ارتوپدی ایران در خصوص پوکی استخوان اظهار کرد: بیماری پوکی استخوان را نباید ارتوپدها درمان کنند اما عوارض شکستگی‌ها و مشکلات ارتوپدی وظیفه پزشکان ارتوپدی است.

به گفته رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران امروزه سبک و نحوه زندگی انسان‌ها تغییر کرده و هوای آلوده، غذاهای ناسالم و ورزش نکردن موجب بروز بیماری‌های مختلف از جمله مفاصل شده است.

وی در ادامه به بحران آب اشاره کرد و گفت: وضعیت آب در تمام جهان بسیار بحرانی است؛ آب فقط برای رفع نیاز تشنگی نیست بلکه حیات انسان و طبیعت به آب بستگی دارد.

این جراح ارتوپدی با بیان اینکه وظیفه انسان است که طبیعت را محافظت و نگهداری کند، گفت: بحران آب خطری است که دنیا را تهدید می‌کند.

در ادامه این نشست خبری مسعود نوروزی دبیر علمی بیست و دومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: در این کنگره سخنرانانی از کشورهای آمریکا ، انگلستان ، آلمان، اتریش، فرانسه، امارات، ترکیه حضور دارند و آخرین دستاورهای علمی در حوزه جراحی های ارتوپدی به مخاطبان این رشته ارائه می شود.

وی افزود: در این همایش سمپوزیوم اطفال، تروما، ستون فقرات، زانو، آسیب‌های ورزشی مفصل ران، صدمات دست، شانه، عوارض شکستگی‌ها و تعویض مفصل به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

دبیر علمی بیست و دومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران یاد آور شد: 99 درصد جراحی های ارتوپدی در ایران صورت می‌پذیرد و هیچ بیماری برای جراحی ارتوپدی به خارج از کشور عزیمت نمی‌کند.

به گفته نوروزی پیشرفت‌های علمی ارتوپدی پس از انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر است و علم ارتوپدی ایران همسطح با سایر کشورهای پیشرفته جهان است، حدود 90 مقاله علمی برای سخنرانی در این کنگره انتخاب شده است.

بیست و دومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران از 21 تا 25 مهرماه در برج میلاد برگزار می‌شود، علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اینترنتی www.iranoa.org مراجعه و یا با شماره تلفن 88983609 تماس حاصل کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: