کد خبر: ۳۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 29
شفاآنلاین-سفیر ایران در مسکو اعلام کرد: نشست سران کشورهای ساحلی دریای خزر در حالی از امروز (دوشنبه) در آستراخان روسیه برگزار می شود که همزمان با آن پنج همایش دیگر نیز با حضور هیات ها و کارشناسان سیاسی برگزار می شود.
به گزارش شفاآنلاین، «مهدی سنایی» سفیر ایران در مسکو در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: در حالیکه دوشنبه هفتم مهر ماه شاهد برگزاری نشست سران خزر هستیم، طی روزهای گذشته سه نشست در زمینه مبارزه با مواد مخدر، همکاری ها دانشگاهی و همکاری ها بنادر در آستراخان با حضور هیات های عالی رتبه ایرانی برگزار شد.

به گفته سنایی،همزمان با اجلاس روسای جمهوری، امروز همایش جوانان خزر و اجلاس بازرگانان و صنعت گران برگزار خواهد شد.

در همایش جوانان، گروهی 20 نفره با سرپرستی وزارت ورزش و جوانان و در همایش بازرگانی بیش از 20 تن از بازرگانان و صنعت گران ایرانی به سرپرستی اسدالله عسگر اولادی رییس اتاق بازرگانی مشترک به همراه خسرو تاج معاون وزیر صنعت شرکت می کنند.

به گفته سفیر ایران در روسیه، در همه این همایش ها اسناد همکاری نیز امضا خواهد شد.

در چهارمین اجلاس روسای جمهور خزر در شهر آستراخان که به دنبال نشست های عشق آباد تهران و باکو برگزار می شود، یک بیانیه صادر و چهار سند با عناوین اعلامیه درباره کمک در موقعیت هایی اضطراری و آب و هوا و شیلات امضا خواهد شد.

رییس جمهوری عصر روز یکشنبه به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای دریای خزر وارد آستراخان روسیه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی علاوه بر حضور و سخنرانی در این اجلاس و همچنین انجام چندین دیدار، با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دیدار و گفت و گو می کند.

گفت و گوی رسانه ای و انجام دیدارهای دیگر از برنامه رییس جمهوری در سفر به آستراخان روسیه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: