کد خبر: ۳۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 29
فوق تخصص جراحی چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- فوق تخصص جراحی چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته با بیان این که چاقی مفرط یک بیماری است، گفت: چاقی مانند هربیماری دیگر باید میزان و شدتش مشخص شود تا در صورت نیاز برای انجام عمل جراحی تصمیم مناسب اتخاذ گردد.

دکتر محسن کلهر در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: فرد دچار چاقی مفرط یا دارای اضافه وزن که برای زیباترشدن عمل جراحی انجام می دهد؛ ممکن است به دنبال برخي عمل هاي جراحي ضررهای بیشتری نسبت به فواید گریبان گیرش شود.

وی با اشاره به این که درمان باید توسط متخصص با تجربه در این رشته انجام شود، خاطرنشان کرد: در واقع زمانی که برای کاهش وزن، رژیم درمانی؛ دارو درمانی و ورزش نیز پاسخ مطلوب و مورد نظر بیمار را نداد عمل های جراحی پیشنهاد می شود.

به گفته استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران ،عمل های جراحی به منظور لاغری هم مانند سایر عمل های جراحی عوارض دارد در حالی که اگر توسط افراد زبده انجام شود عوارض ناشی از آن کمتر از 5 تا 10 درصد خواهد بود.

وی تأکید کرد: در واقع این موضوع در دست جراح است که با ارزیابی های لازم دریابد که آیا عوارض خود بیماری( چاقی) بیشتر است یا عوارض ناشی از درمان؟ و در نهایت بر همین مبنا تصمیم به انجام دادن یا ندادن عمل جراحی گرفته می شود.

کلهر به شفا آنلاین گفت: درفردی که جهت لاغری ،عمل جراحی انجام می دهد رعایت دستورات پزشک نظیر حفظ یک رژیم غذایی سالم و انجام ورزش های مرتب نیز اهمیت خاصی دارد. ضمن این که میزان کاهش وزن به نوع عمل و عادات غذایی بستگی دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: