کد خبر: ۳۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 28
شفاآنلاین-وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به تبعات سالمند شدن جمعیت در آینده کشور گفت: در آینده با پدیده زنانه شدن سالمندی روبرو خواهیم بود.
به گزارش شفا آنلاین،علی ربیعی در جلسه شورای ملی سالمندان، اظهار داشت: مسائل اجتماعی و سیاست‌های رفاهی ارتباط مستقیم دارد و تدوین سیاست‌های رفاه اجتماعی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.

وی بروز پدیده سالمندی را یکی از مسائل مهم کشور عنوان کرد و افزود: فعال شدن شورای ملی سالمندان در راستای سیاست‌های رفاهی دولت است و نتایج مطالعات این شورا به شورای عالی  رفاه منعکس می‌شود.

وزیر رفاه رسیدگی به مسائل کودکان، سالمندان، کاهش فقر و نابرابری  ودرمان را از مولفه‌های اصلی سیاست‌های رفاهی مطرح کرد و گفت: مطالعات نشان می‌دهد که با پدیده سالمندی روبرو هستیم و مقام معظم رهبری نیز در سیاست‌های ابلاغی جمعیتی خود به موضوع سالمندی اهتمام کرده‌اند.

ربیعی با اشاره به وجود حدود شش میلیون سالمند در کشور تصریح کرد: برای حوزه سالمندی مطالعات گسترده‌ای را آغاز می‌کنیم چرا که در این حوزه با پدیده‌های جدیدی از جمله رشد زندگی مجردی روبرو هستیم. از سوی دیگر نیز زنانه شدن سالمندی در کشور نیز یکی از مسائل مهمی است که در آینده جامعه با آن روبرو می‌شود که البته این موضوع در استان‌های محروم بیشتر است.

وی عنوان کرد: مهمترین ویژگی دولت تدبیر و امید پیش بینی پدیده‌های آینده کشور است و دبیرخانه شورای عالی فرهنگی به طور جدی برای طرح‌های مطالعاتی لازم در جهت تدوین سند راهبردی سالمندی فعال خواهد بود.

وزیر رفاه درپایان گفت: سالمندی ارموز جامعه ایران با سالمندی در آینده متفاوت خواهد بود چرا که در اینده انتظار از سالمندی بالا است و سالمندان آینده کشور قطعا متوقع‌تر، عاصی‌تر و ناامیدتر خواهند بود.

برچسب ها: سالمند ، زنان ، جمعیت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: