کد خبر: ۳۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 28
شفاآنلاین-وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت بیمارستان های سوختگی و روانی کشور اصلا خوب نیست و باید به آن رسیدگی شود.
به گزارش شفا آنلاین،'هم اکنون به حداقل چهار هزار تخت روانپزشکی نیاز است تا بیماران در نوبت های طولانی باقی نمانند؛ کمبود تخت های سوختگی نیز موجب شده تا همواره تخت های بیمارستان های سوختگی اشغال باشد و حتی چند بیمار در یک اتاق بستری می شوند که این مساله موجب عفونت و در نهایت مرگ بیمار می شود.'

سیدحسن قاضی زاده هاشمی افزود: وضعیت بیمارستان های روان و سوختگی بسیار نامطلوب است و من بارها از تمام افرادی که می توانند در این زمینه کمک کنند از جمله خیران استمداد خواستم.

وی در خصوص اینکه سالانه 24 هزار تا 28 هزار نفر افراد دچار سوختگی هایی می شوند که نیاز به بستری دارد، تاکید کرد: کمبودهای زیادی در زمینه امکانات درمانی سوختگی داریم.



**ارائه مشوق به سازندگان بیمارستان های روانی و سوختگی

با توجه به اینکه به دلیل بار هزینه ای و کار سخت بیمارستان های روان و سوختگی مانع استقبال بخش خصوصی از مشارکت در ساخت این بیمارستان ها شده ، وزیر بهداشت از ارائه مشوق به سازندگان بیمارستان های روانی و سوختگی خبر داد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: اگر افرادی در زمینه توسعه تخت های بیمارستانی به ویژه تخت های سوختگی و روانی مشارکت کنند از مشوق هایی بهره مند خواهند شد.

مطرح شدن ارائه مشوق ها برای ساخت تخت های روانی به افراد علاقمند در این زمینه از جمله خیران و بخش خصوصی در حالی مطرح می شود که حدود 14 سال از ابلاغ قانونی که بیمارستان های خصوصی و دولتی را ملزم به اختصاص 10درصد از ظرفیت تخت های موجود به بیماران روانی می کند، می گذرد و هنوز این قانون به طور کامل اجرایی نشده است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: