کد خبر: ۳۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 27
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید مهارت علمی در کنار دوره‌های پزشکی به دانشجویان ارائه شود، گفت: یزد رتبه نخست پرورش نخبه در کشور است.
به گزارش شفا آنلاین،سید حسن قاضی زاده هاشمی با حضور در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و در جمع دانشجویان جدید الورد این دانشگاه، اظهار کرد: برای شما دانشجویان در مسیر علم و دانش آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه  ترقی و توسعه هر کشوری در مسیر علم معطوف می‌شود، گفت: قدرتمندترین قدرت‌های جهان امروزه کسانی هستند که در راه علم و دانش سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: کشور بدون داشتن عالمان ارزشمند مستقل نیست، چرا که امروزه سهم بیشتری از استقلال کشور شامل موفقیت دانشجویان، نخبگان و اساتید علمی است.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: مقام معظم رهبری توجه بسیار زیادی به تولید علم و توجه به نخبگان دارند و این نشان از اهمیت فعالیت این افراد است.

وی تصریح کرد: خواسته ما از شما دانشجویان این است که در مسیر علم به همراه معنویت گام بردارید.

یزد رتبه نخست پرورش نخبه در کشور است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به دانشجویان غیر بومی گفت: شما قدم در شهری گذاشته‌اید که جاذبه‌های تاریخی کویری آن زبانزد خاص و عام است و در این شهر عالمان زیادی تربیت شده‌اند و حائز رتبه نخست پرورش نخبگان در کشور است.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: دانشجویان باید از همین الان برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند و با مدیریت وقت و توکل به خداوند به مراتب عالی برسند.

وی اظهار کرد: استعدادهای افراد فرقی با هم ندارند اما نخبگان علمی با تلاش و تفکر توانستند در جامعه اثرگذار باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در همه مراحل علمی اخلاق مقدم است، متاسفانه در جامعه امروزی ما در بعضی موارد شاهد بد اخلاقی‌هایی هستیم که مسیر جامعه را تغییر می‌دهد.

قاضی زاده هاشمی افزود: دانشجویان باید خدا را باور کنند و در سخت‌ترین لحظات، با اتکا به خداوند به در راه رشد و ترقی کشور در زمینه‌های مخلتف گام بردارند.

وی تصریح کرد: در علوم پایه و رشته‌های مختلف ایران به رغم مشکلات توانست به قله‌های بالا صعود کند و امروز شاهد جایگاه والای ایران در زمینه‌های مختلف علمی در جهان هستیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در تعیین سهمیه وزارت بهداشت برای مناطق محروم، این وزارت مطلوب عمل کرد و ظرفیت‌ها را در مناطق مختلف عادلانه توزیع کرد.

وی گفت: باید دوره پزشکی به همراه مهارت علمی برای دانشجویان آموزش داده شود.

در پایان این جلسه از استادی نمونه و رتبه‌های علمی و دانشجویان موفق دانشکده علوم پزشکی شهید صدوقی با لوح تقدیر تشکر شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: