کد خبر: ۳۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 25
شفا آنلاین- رئیس جمهور آمریکا گفت:پیام من به مردم و رهبران ایران ساده و جامع است؛ اجازه ندهید که این فرصت از دست برود.

به گزارش شفا آنلاین، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مقر سازمان ملل در خصوص برنامه‌ هسته‌ای ایران اظهار کرد: آمریکایی‌ها به دنبال طرحی با استفاده از دیپلماسی فعال برای کنترل برنامه‌ هسته‌ای ایران به عنوان بخشی از وظیفه‌ آمریکا در جلوگیری از گسترش سلاح‌های کشتار جمعی هستند و به دنبال جهانی در سایه‌ صلح و امنیت بدون استفاده از سلاح‌های شیمیایی است. اما این فقط در حالتی قابل رخ دادن است که ایران این فرصت تاریخی را از دست ندهد.

 باراک اوباما  افزود: پیام من به مردم و رهبران ایران ساده و جامع است؛ اجازه ندهید که این فرصت از دست برود. ما می‌توانیم به یک راه‌حل مناسب که نیازهای ایران به انرژی را برطرف کند و به جوامع بین‌المللی در مورد صلح‌آمیز بودن برنامه‌ هسته‌ای ایران اطمینان دهد،‌ دست یابیم.

هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران از هفته گذشته در نیویورک آغاز شده است و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

همچنين به گزارش تسنيم،وی همچنین با اشاره به عملیات نظامی آمریکا در منطقه گفت: ما سربازان آمریکایی را به عراق یا سوریه نمی‌فرستیم بلکه مردم سوریه و عراق می‌توانند کشورشان را آزاد کنند و بحران سوریه فقط راه حل سیاسی دارد.

وی گفت: با تروریسم در عراق و سوریه مبارزه خواهیم کرد، ما نگرانیم که عراق و سوریه به لبه پرتگاه برسند.
اوباما افزود: جامعه بین الملل در اجرای قوانین عادل شکست خورد. مسلمانان جهان باید علنا داعش و القاعده را محکوم کنند و هیچ دینی تروریسم داعش را قبول نمی‌کند و آن را به رسمیت نمی‌شناسد. داعش و القاعده و بوکوحرام گروه‌های تروریستی خطرناکی هستند و باید منابع حمایت مالی از تروریسم در جهان خشکانده شود. کسانی که با تروریست‌ها همکاری می‌کنند هرگز نخواهیم بخشید.
هیچگونه توافقی را با داعش قبول نمی‌کنیم
رئیس جمهور آمریکا افزود: روحانیون کشورها باید فتنه‌های طائفه ای و دینی که بسیاری از دولت‌های عربی را تهدید می‌کند، متوقف کنند.
وی گفت: ما هیچگونه توافقی را با داعش قبول نمی‌کنیم چرا که این شبکه، شبکه‌ای تروریستی است.
رئیس‌جمهور آمریکا گفت که ما از نیروی نظامی خود به منظور شکست داعش استفاده می‌کنیم و نه برای اشغال کشورها و تاکنون بیش از 40 کشور به ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش پیوسته‌اند.
فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها جز صلح پایدار هیچ راه حلی ندارند
اوباما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات سازش بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها افزود: فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها جز صلح پایدار هیچ راه حلی ندارند، ما به تحقق صلح پایدار در خاورمیانه پایبند هستیم.
وی همچنین گفت که ما با تهدید ایبولا، دخالت روسیه در اروپا، و خطر داعش در سوریه و عراق مواجه هستیم.
اذعان به تنش‌‌های نژادی در آمریکا
اوباما با اذعان به تنش‌ةای نژادی در آمریکا گفت: من متوجه شدم که منتقدان آمریکا می گویند ما ناکامی‌های بسیاری برای تحقق آرمان‌های خود داشته ایم؛ اینکه آمریکا مشکلات فراوانی در درون مرزهای خود دارد این درست است. در تابستان با بی ثباتی در خاورمیانه و شرق اروپا روبرو بودیم، من می‌دانم جهان همچنین از وقایع شهر کوچک فرگوسن در میسوری آگاه شد جاییکه یک نوجوان کشته شد و جامعه آنجا دچار اختلاف شد. پس بله ما تنش‌های نژادی و قومیتی خود را داریم.


ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: