کد خبر: ۳۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 24
پزشک دفاع مقدس در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس یکی از پزشکان به بيان خاطراتي ازدوران حماسه وشهادت پرداخت.
دکتر عباس گودرزی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار داشت: در زمان دفاع مقدس به دلیل اعمال تحریم های شدید بر علیه کشور عزیزمان ایران، اساتید و پزشکان با از خودگذشتگی؛ ایثار؛ عشق و علاقه خدمات درمانی را به رزمندگان اسلام ارائه می دادند و در کمترین زمان ممکن مجروحان را از خط مقدم به پشت خط منتقل می کردند. از آنجا نيزآنها به یک بیمارستان مجهز در شهرهایی مانند تهران؛ شیراز؛ تبریز و اهواز انتقال می يافتند.

وی با اشاره به این که خدمات پزشکی که در زمان دفاع مقدس ارائه می شد واقعأ موجب تعجب سیستم های درمانی دنیا شده بود، خاطرنشان کرد:براي اغلب پزشكان ومردم دنيا جاي تعجب بود كه با این امکانات کم چطور اساتید و پزشکان ایرانی قادرند خیلی سریع، مطلوب و کارساز خدمات ارائه دهند.

وی ادامه داد: نقل و انتقال از خط مقدم به خط 2 یا پشت جبهه و از آنجا به بیمارستان های تابع دانشگاه های علوم پزشکی نیز به خوبی انجام می شد. در این زمینه افراد زیادی نظیر حمل کنندگان مجروحان، افراد حاضر در اورانس های پشت خط و عملیات نجات جان مجروحان در مراحل اولیه و بعد انتقال به بیمارستان های پیشرفته تر نیز فعالیت می کردند.

گودرزی تصریح کرد: خوشبختانه ارائه این خدمات منجر شد که یگان های رزمی به خوبی بتوانند به کارشان ادامه دهند. در حالی که دشمن از این خدمات رسانی ناراحت بود.حال آنكه بر خلاف مقررات بین المللی، بیمارستان ها و مراکزی را که پشت جبهه تدارک دیده شده بود بمباران می کردند. در واقع دشمن با این کار قصد ایجاد اختلال در امر خدمات رسانی بهداشتی- درمانی رزمندگان را داشت.

وی افزود: اما خوشبختانه با سعی و تلاش و از خود گذشتگی پزشکان؛ اساتید و همکاران حاضر در ان زمان؛ هیچ اختلالی در ارائه خدمات ایجاد نشد.

پژوهشگر بخش جراحی فک و صورت بیمارستان اختر به شفا آنلاین گفت: همچنین عزیزان ما تا روز آخر لحظه ای از تلاش بازنمانند تا در نهایت پیروزی در آن نبرد سخت حادث شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: