کد خبر: ۳۵۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 02
دکتر عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، از تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات سال ۱۴۰۲ پرستاران خبر داد.
شفاآنلاین:سلامت>با تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان بیمه سلامت، پرداخت مطالبات سال ۱۴۰۲ پرستاران آغاز شده و اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران نیز در انتظار تأیید نهایی سازمان اداری و استخدامی کشور است. معاون پرستاری وزارت بهداشت تأکید کرد که این بودجه به صورت نشان‌دار به پرستاران اختصاص یافته است.
به گزارش شفا آنلاین:دکتر عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، از تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات سال ۱۴۰۲ پرستاران خبر داد. این اعتبار از سوی سازمان بیمه سلامت در اختیار اداره‌کل‌های بیمه سلامت استان‌ها قرار گرفته و در هفته جاری بین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی توزیع شده است.

به گفته عبادی، این اعتبار به منظور تسویه مطالبات معوقه پرستاران برای سال ۱۴۰۲ اختصاص یافته و برخی از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی نیز پرداخت مطالبات پرستاران را آغاز کرده‌اند. وی افزود: «با تخصیص این بودجه، انتظار داریم که تمامی مطالبات سال گذشته تسویه و به زودی به سراغ پرداخت مطالبات سال ۱۴۰۳ پرستاران برویم.»

اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کار پرستاران

یکی دیگر از موضوعات مهمی که عبادی به آن اشاره کرد، اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کاری پرستاران است. وزارت بهداشت در این زمینه فرمول پیشنهادی خود را نهایی کرده و آن را برای بررسی به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال کرده است. عبادی در این رابطه توضیح داد: «طبق پیشنهاد وزارت بهداشت، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به عنوان پایه ضریب ریالی اضافه‌کاری پرستاران تعیین شده، اما این مبلغ بسته به سابقه کار هر پرستار متغیر خواهد بود.»

با وجود ارسال این مصوبه به سازمان اداری و استخدامی، تاکنون تأییدی از سوی این سازمان دریافت نشده است. عبادی همچنین اشاره کرد که در جلسه‌ای با وزیر بهداشت، اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کاری پرستاران مورد تأکید قرار گرفته و مقرر شده که این موضوع از سوی معاون اول ریاست‌جمهوری نیز پیگیری شود.

بسته ماندگاری پرستاران و اهمیت آن

موضوع دیگری که در صحبت‌های معاون پرستاری وزارت بهداشت مطرح شد، وضعیت بسته ماندگاری پرستاران است. این بسته که در خرداد ماه به نهاد ریاست‌جمهوری ارسال شده، همچنان در حال بررسی توسط معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری است. عبادی اظهار امیدواری کرد که این بسته به زودی تأیید شود، چرا که با توجه به چالش‌هایی نظیر مهاجرت، استعفا و کمبود پرستار، اجرای این بسته به عنوان یک ضرورت حیاتی برای نظام سلامت کشور مطرح است.

وی افزود: «پرستاران به عنوان یکی از ارکان اصلی سیستم بهداشت و درمان کشور، با مشکلات متعددی از جمله اضافه‌کاری‌های سنگین، پرداخت‌های معوقه و فشارهای شغلی روبرو هستند. امیدواریم با تصویب بسته ماندگاری و بهبود شرایط کاری، از مهاجرت و ترک خدمت پرستاران جلوگیری شود و مردم از خدمات بهتری بهره‌مند شوند.»

با تخصیص بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی برای تسویه مطالبات پرستاران و پیگیری‌های وزارت بهداشت برای اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کاری، گامی مهم در راستای بهبود وضعیت پرستاران برداشته شده است. انتظار می‌رود که با اجرای این تصمیمات، از بار مشکلات پرستاران کاسته شود و شرایط کاری آنها بهبود یابد، تا به این ترتیب مردم نیز از خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت‌تری برخوردار شوند./ایسنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: