کد خبر: ۳۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 22
رئیس اورژانس کشور خبر داد:
شفا آنلاین- رئیس اورژانس کشور در خصوص طرح های اجرا شده اورژانس طی 6 ماه اخیر گفت: تعداد پایگاه های ما از دو هزار و 59 به 2 هزار و 88 مورد افزایش یافته ضمن این که تعداد پایگاه های شهری از 797 به 812 و پایگاه های جاده ای از هزار و 262 به هزار و 276 عدد نیز رسیده است.


به گزارش خبرنگار شفا آنلاین دکتر سید امین صابری نیا امروزدريك نشست خبری اظهار داشت: افزایش تعداد پایگاه ها موجب افزایش عملیات اورژانس شده این در حالی است که مأموریت های 0.9 درصد افزایش داشته است که به تفکیک عملیات های جاده ای 2.6 و عملیات شهری 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال اخیر نیز افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با طرح تحول سلامت، اورژانس هوایی از 5 پایگاه به 14 پایگاه رسیده و 4 شنبه هفته جاری نيز پانزدهمین اورژانس هوایی هم درلرستان ایجاد می شود.البته گفتنی است که 5 زن باردارنيز توسط اورژانس هوایی وضع حمل کرده اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا برای استفاده از خانم ها هم در عملیات هوایی برنامه ای پیش رو دارید يا نه؟ اذعان کرد: خانم ها جزء اقشار آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند.اين نگاه قشنگی است اما باید ضریب امنیت را در نظر گرفت و آن را تأمین کرد.چراكه ممکن است به علت دیر رسیدن اورژانس بر سر بیمار برخوردهای فیزیکی رخ دهد، شاید در حال حاضر برای استفاده از خانم ها در این زمینه ضریب اطمینان در اورژانس های پیش بیمارستانی بالا نرفته است.

رئیس اورژانس کشور افزود: حال آن که در بخش تریاژ تلفنی و پزشک مشاور خانم ها نقش بسزایی ایفا می کنند.

صابری نیا با اشاره به این که میزان نظارت بر اورژانس ها طی 6 ماه اخیر افزایش یافته؛ ادامه داد: در حال حاضر نیروهای اورژانس مشغول تهیه سند ملی مدیریت اورژانس بیمارستانی هستند؛ همچنین ترمیم و اصلاح فضای اورژانس بیمارستانی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از بحث های ما در اورژانس های بیمارستانی امداد ساحلی است. در این طرح 35 کمپ امداد ساحلی در شمال کشور در( گلستان، گیلان و مازندران) نیز مستقر شده و تعداد مراجعات تا کنون هزار و 388 مورد بوده است.

وی با اشاره به این که طرح تریاژ اورژانس های بیمارستانی در دستور قرار گرفته بیان کرد: در این راستا کمیته ای تشکیل شده و امیدواریم تا 3 یا 4 ماه آینده اصلاح فرآیند اولویت بندی بیماران در بیمارستان نیز تحقق یابد و به تمامی بیمارستان ها ابلاغ شود.

صابری نیا در ادامه نشست به بیان برنامه های پیش رو پرداخت وگفت: تدوین استاندارهای تجهیزات بیمارستانی که پس از 4 دوره کارشناسی در حال تدوین است، تدوین بانک اطلاعاتی متخصصین طب اورژانس، بازبینی استانداردهای دارویی تا پایان سال، مدیریت تخصصی بخش های اورژانس های بیمارستانی؛ بهسازی بخش های اورژانس های بیمارستانی در کنار طرح تحول نظام سلامت؛ بسته تکمیلی آموزشی نیروهای تخصصی پزشکان اورژانس برای به روز شدن اطلاعاتشان ازمهم ترين برنامه هاست.

وی با اشاره به تهیه 145 شاخص ایمنی برای بیمارستان های کشور از طرح سطح بندی اورژانس های پیش بیمارستانی خبر داد و افزود: این طرح در 6 ماه آینده و برای اورژانس های ستادی، عملیاتی، دریایی و هوایی تعریف می شود. هدف از این طرح نيز مشخص کردن سطح علمی تکنسین های اورژانس است.

وی درجات علمی تکنسین های اورژانس را پایه مقدماتی، مقدماتی، پایه، میانی ارشد، خبره و عالی بر شمرد و گفت: رنگ لباس آنها نيز تغییری نمی کند.

رئیس اورژانس کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارديگري مبنی بر این که آیا اورژانس کشور آمادگی همکاری با حوادث هسته ای را دارد؛ گفت: برای هر گونه حادثه هسته ای آمادگی کامل داریم.هرچند كه خوشبختانه تاکنون حادثه ای رخ نداده است.

وی از برگزاری چندین مانور در اصفهان و کاشان به این منظور خبر داد و گفت: همچنین به تکنسین ها آموزش های مکملی می دهیم و تمام تجهیزات لازم برای ارائه خدمت در راستای حوادث هسته ای نیز در اختیار آنان قرار گرفته است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: