کد خبر: ۳۴۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 09
مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان محک، با هدف ارتقا دانش پزشکان متخصص محک در حوزه سرطان کودک، جلسات «ژورنال کلاب» را برگزار می کند.
شفاآنلاین:سلامت>مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان محک، با هدف ارتقا دانش پزشکان متخصص محک در حوزه سرطان کودک، برگزاری جلسات «ژورنال کلاب» را از سال ۱۴۰۲ در دستور کار خود قرار داده است؛ جلساتی که گزارش‌های حاصل از آن، جهت بررسی و اظهارنظر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین:در جلسات ژورنال کلاب که با حضور پزشکان، متخصصان و پژوهشگران برگزار می‌شود، آخرین دستاوردها و مقالات ارائه شده در حوزه سرطان کودک، توسط یکی از همکاران ارائه می‌شود و با مشارکت سایر حضار درباره آن بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

تشکیل هسته‌های علمی در بخش‌های مختلف مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان محک، ایجاد زمینه برای تبادل‌نظر متخصصان داخلی و خارجی محک، شناسایی قابلیت‌های موجود درمان سرطان کودکان، برقراری ارتباط و همکاری با دانشگاه‌ها و سایر مراجع علمی، به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های موجود، ارتقای سطح کیفی پروژه‌های تعریف شده به واسطه نقد و ارزیابی در یک جمع تخصصی، گسترش و تولید دانش و نوآوری برای درمان سرطان کودکان، تشویق کادر درمان به افزایش تحقیقات، افزایش مطالعات تخصصی و به روز در کادر درمان و تعریف پروژه‌های مختلف در حوزه سرطان کودکان را می‌توان مهم‌ترین دلایل تشکیل جلسات ژورنال کلاب در محک دانست؛ از ۱۴ جلسه برگزار شده در سال گذشته، ۳ پروپوزال با موضوعات تخصصی در حوزه کودکان مبتلا به سرطان تعریف شد.

جلسات ژورنال کلاب به متخصصان و پزشکان کمک می‌کند تا بیاموزند و مهارت‌های خود را ارتقا دهند. همچنین این جلسات زمینه ارتقا مهارت‌های تحقیق و آشنایی با جدیدترین مقالات علمی را فراهم می‌کند؛ اهمیت این جلسات و بازخورد دریافت شده از آن، زمینه برنامه‌ریزی جهت برگزاری ۱۱ جلسه در سال ۱۴۰۳ را فراهم کرده است.

مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان محک کوشیده است تا با برگزاری جلسات آموزشی با رویکرد درمان چند تخصصی، نقش مؤثری برای درمان سرطان کودکان در ایران و ارائه برنامه‌های به روز تشخیصی و درمانی ایفا کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: