کد خبر: ۳۴۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 09
رضا محمدی: به علت گران بودن زندگی در شهر تهران نیروهای کاری با حقوق وزارتی کار نمی‌کنند و ما هم حقوق آنها را از حداقل 12 تا 15 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم. آمادگی داریم در حال حاضر 5هزار کارگر را جذب کنیم.

شفاآنلاین:جامعه>رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بهمن سال گذشته اعلام کرد که پس از اجرای قراردادهای جدید، معضل زباله‌گردی به حداقل رسیده و جمع‌آوری زباله‌ها نیز بهتر خواهد شد. اما با اجرای این قراردادها نیز اتفاقی به جز بدتر شدن شرایط خدمات شهری در حوزه پسماند در پایتخت‌ ایران رخ نداد.

به گزارش شفا آنلاین:رضا محمدی روز گذشته جهت بررسی حسابرسی این سازمان در دویست‌وشصتمین جلسه شورای شهر تهران حضور پیدا کرد. او در حاشیه این جلسه درباره شرایط کنونی مدیریت پسماند تهران توضیحاتی ارائه کرد و به سوالات خبرنگار هم‌میهن درباره شرایط جمع‌آوری زباله‌ها پاسخ داده که در زیر آمده است:

* با توجه به فعالیت اتباع در شهرداری آیا ردمرز آنها شهرداری را با مشکل روبه‌رو کرده است؟

اتباع مجاز طبق قانون اجازه فعالیت دارند اما بین این افراد اگر انگشت‌شمار هم غیرمجاز باشد، زمان ردمرز کردن اتباع شناسایی اینکه او مجاز است یا غیرمجاز، سخت است و عمدتاً یک جا آنها را اسکان داده و ردمرز می‌کنند. در یک ناحیه شهرداری تهران که 100 یا 200 پاکبان دارد ناگهان تخلیه می‌شود و زباله‌ها اگر جمع نشود برای شهر فاجعه است. به همین دلیل مجبور می‌شویم از مناطق دیگر این کمبود نیرو را جبران کنیم. این معضل جدی برای شهرداری تهران است. به علت گران بودن زندگی در شهر تهران نیروهای کاری با حقوق وزارتی کار نمی‌کنند و ما هم حقوق آنها را از حداقل 12 تا 15 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم. آمادگی داریم در حال حاضر 5هزار کارگر را جذب کنیم. در حال حاضر از 10 هزار پاکبان 4 هزار ایرانی و  6هزار اتباع هستند. از شورای شهر خواستیم که با وزارت کشور مکاتبه کرده و مهلتی را برای شهرداری بگیرد تا کارگران جایگزین شود.

* مهدی چمران و برخی از اعضای شورای شهر تهران از سطح نظافت تهران رضایت ندارند. این قراردادهای جدید چه زمانی خود را نشان می‌دهد؟

سامانه 137 مؤلفه‌های دهگانه خدمات شهری را در نظر گرفته و گزارشی درباره عملکرد سازمان ارائه کرده است.

* مردم همیشه به ۱۳۷ زنگ نمی‌زنند. بوی زباله سر هر کوچه‌ای مشمئزکننده است. گفته می‌شود که پیمانکاران با شما مشکل پیدا کرده‌اند...

چنین چیزی نیست. شما می‌توانید بگویید پیمانکاران با ما عناد دارند اما چنین چیزی نیست. ما براساس شاخص‌های 137 صحبت می‌کنیم.

* تمام مردم به سامانه ۱۳۷ زنگ نمی‌زنند. مردم نسبت به تماس با این سامانه ناامید شدند...

در یک ماه 49 هزار نفر به این سامانه زنگ زدند. یعنی 137 را قبول دارند و یک سامانه مردمی است.

* تهران چند نفر جمعیت دارد؟

قرار نیست تمام مردم به این سامانه زنگ بزنند. ما راجع به این افرادی که زنگ زدند صحبت می‌کنیم که احساس مسئولیت دارند و با سامانه تماس می‌گیرند.

* مردم تهران از بوی زباله و جمع‌آوری زباله ناراضی هستند...

این حرف شماست. من با گزارش و مستندات سامانه نظارت مردمی با شما صحبت می‌کنم.

* بیایید تا سر کوچه با هم برویم و شرایط را ببینیم. نیازی به سامانه نیست...

بله. همه موضوعات نسبی است. نسبت به سال قبل شرایط بهتر شده یا بدتر؟

* بدتر شده است.

این نگاه شماست. من نگاه مردم را می‌گویم. من هم یکی از مردم هستم. این جدل است. 50هزار نفر در یک ماه با سامانه 137 تماس داشتند؛ که این ملاک من قرار گرفته است. من که مناطق را جدا نکردم. از خدمات منطقه 14 نارضایتی وجود داشته و ما قرارداد پیمانکار را فسخ کردیم و تا دو، سه روز آینده این فسخ به اجرا در می‌آید. 18-19 منطقه شهرداری از نگاه مردم نسبت به سال قبل شرایط بهتری دارند. اگر شما 50هزار شهروند تهرانی که با 137 تماس می‌گیرند را شهروند تهرانی نمی‌دانید این اشکال من و شماست.

* تمام شهروندان تهرانی به ۱۳۷ زنگ نمی‌زنند...

 من مبنا را نگاه شهروندی گذاشتم که فردا نگویند قضاوت خودسر و سلیقه‌ای داشتیم. من حرف شما را قبول دارم که ما 3 میلیون خانوار در تهران داریم و این 50هزار تماس با سامانه را 50هزار خانوار حساب می‌کنیم. بسیاری برایشان اهمیت ندارد و بسیاری هم حوصله تماس با سامانه را ندارند. اما 50هزار تماس کم نیست. تازه شما باید بپرسید چرا 50هزار نفر زنگ زدند؟ ما سعی می‌کنیم که این تعداد تماس با سامانه کاهش پیدا کند./هم میهن

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: