کد خبر: ۳۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 21
شفا آنلاين-طبق تحقیقات منتشر شده در مجله لانست اگر قیمت سیگار دو برابر افزایش یابد، تعداد سیگاری های تا یک سوم کاهش خواهد یافت و این به معنی نجات میلیون ها انسان است.
به گزارش شفا آنلاين به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تایم ، در این ارتباط 16 پژوهشگر از سراسر جهان با بررسی روند مرگ و میر از سال 2000 تا 2010 به نتایج شگفت انگیزی دست یافتند.

'اولی نوهایم' سرپرست گروه و استاد دانشگاه برگن نروژ در این باره می گوید که اگر قیمت سیگار دو برابر افزایش یابد، تعداد سیگاری های تا یک سوم کاهش می یابد و این به معنی نجات میلیون ها انسان است.

وی در خصوص کاهش مرگ و میر افراد نسبت در سال های اخیر به نسبت سال های قبل از این تحقیق گفت: در سال های اخیر نسبت مرگ و میر در کودکان یک سوم و در افراد بزرگسال زیر 70 سال یک ششم کاهش یافته است.

وی می افزاید: بعضی از عوامل این کاهش، راه های مبازره با عفونت ها، عوامل اقتصادی و آب سالم و بهداشتی است و اگر این روند ادامه یابد به نتایج بهتری طی بیست سال آینده دست خواهیم یافت.

نامبرده یکی از موارد تاثیر گذاری در این بهبودی را ترک سیگار اعلام کرد و افزود: یکی از این موارد که سرعت این روند را تسریع می کند، کمک به افراد برای ترک سیگار است.

به گفته وی از اهداف دیگر این روند، خدمات پیشگیرانه، دسترسی به واکسن و تغذیه بهتر است.



ایرنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: