کد خبر: ۳۴۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 01
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت: پیش از این، بازه زمانی تقریباً ۴۵ روزه برای توزیع کارت سوخت وجود داشت، اما اکنون این کار حداکثر بین ۱۰ تا ۱۵ روز طول می‌کشد.
شفاآنلاین:عمومی>  اسدالله طاهری شنبه در نشست خبری درباره کارت سوخت‌های آزادی که باید در جایگاه‌های عرضه سوخت وجود داشته باشند، گفت: در گام نخست هم از مردم هم از شرکت‌های دولتی درخواست می‌شود تا هنگام استفاده از سوخت حتماً از کارت سوخت خودرو خود استفاده کنند، چراکه این کارت سوخت‌ها بیشتر برای مواقع اضطرار و نیروهای امدادی در نظر گرفته شده است.
به گزارش شفا آنلاین:وی عنوان کرد: برای هر سکو یک کارت با هفت هزار لیتر ظرفیت در نظر گرفته‌ شده تا در مواقع اضطرار از آن استفاده شود، مردم نیز اگر از هر جایگاهی شکایتی دارند، شکایت خود را به سامانه ۰۹۶۲۷ گزارش دهند.
طاهری میزان مصرف گازوییل در پنج ماه گذشته در استان فارس را حدود یک میلیارد و ۲۶ میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: این میزان حدود ۶ درصد از مصرف سال گذشته بیشتر است و میزان مصرف سوخت هوایی نیز به‌دلیل تعطیلی فرودگاه جهرم برای تعمیرات، نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس ادامه داد: در پنج ماه گذشته حدود یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون لیتر بنزین در استان فارس مصرف شده که ۱۰ درصد بالاتر از میانگین پنج ماهه سال گذشته است.

طاهری اضافه کرد: فارس یکی از فقیرترین استان‌ها در رمینه تامین سوخت است چراکه در ۵۰ سال اخیر نه پالایشگاه جدیدی در این استان راه‌اندازی شده و نه استان به خطوط لوله انتقال بنزین و گازوییل دسترسی دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس روزانه هشت میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین و بیش از ۶ میلیون لیتر گازوییل در استان توزیع می‌شود که همه اینها به وسیله نفتکش‌های جاده‌پیما صورت می‌گیرد.

طاهری با بیان اینکه این استان از ۱۳۳ جایگاه سی ان جی، ۷۳۸ فروشنده تعاون روستایی و ۳۹ تاسیسات سیلندرپرکنی بهره می‌برد گفت: چهار فرودگاه فعال استان فارس سالانه حدود ۲۵ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی را استفاده می‌کنند، همچنین روزانه حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار مترمکعب سوخت CNG توزیع می‌شود البته استقبال از CNG در استان کمتر شده است.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به همجواری استان‌های فارس با استان‌های هم مرز پاکستان آیا آماری در این زمینه وجود دارد که چند درصد بنزین و یا گازوییل فارس قاچاق می‌شود گفت: برای پاسخ دادن به این پرسش عدد دقیقی نمی‌توان مشخص کرد زیرا چندین برابر کشفیات روزانه بنزین و گازوییل از فارس قاچاق می‌شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: