کد خبر: ۳۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 21
شفاآنلاین-رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در مذاکرات هسته ای پایبند منطق است و علاقه ای به کرشمه های بی خاصیت سیاسی آمریکا ندارد که اتلاف وقت است.
به گزارش شفا آنلاین،«علی لاریجانی» در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی افزود: آنها اگر واقعا معتقد به این خط و نشان ها هستند، چرا دنبال مذاکره می گردند.

وی ادامه داد: این چه مذاکره ای است که نتیجه آن از قبل با خط و نشان مشخص می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این تصور اشتباهی است اگر فکر می کنند با این گونه شلوغ کاری در مذاکرات ایران، طناب محدودیت هسته ای را به دست خود به گردن می نهد.

لاریجانی یادآور شد: مذاکرات هسته ای صرفا بر پایه مقررات بین المللی که برای همه کشورها یکسان است مفهوم دارد نه با گردن کشی و گران فروشی.

وی با بیان این که ملت ایران هزینه سنگینی برای استقلال و عزت خود پرداخت کرده است، گفت: آیا آمریکا امروز هم نباید این واقعیت را بفهمد؟ آیا این توقع زیادی است که در مقابل عظمت ملتی که در راه انقلاب خود حدود 200 هزار شهید داده است آمریکا حداقل بعد از سه دهه حداقل بفهمد که به چه جنایتی علیه ملت ایران دست زده است؟

رییس مجلس ادامه داد: ما به پاکی خون شهدای خود ایمان داریم. ما به وعده الهی اطمینان داریم همانطور که رژیم صدام با ذلت از بین رفت، اعتبار آمریکا در منطقه زایل خواهد شد.

لاریجانی افزود: موضوع مضحک این است که آمریکا با این کارنامه سیاه امروز در راه مبارزه با تروریسم غش کرده است.

وی یادآور شد: اصولا ساختار قدرت طلبی آمریکا با پدیده تروریست گره خورده است، چه در افغانستان و پاکستان، چه در عراق و سوریه به همین جهت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب حفظه الله پس از رفع نقاهت در بیمارستان فرمودند در بیمارستان تفریحی داشتیم و آن عبارت بود از اخبار مبارزه با تروریست توسط آمریکا و فرمودند ما اعتمادی به این گفته ها نداریم و مشارکت در چنین امری نخواهیم داشت که موضعی بسیار دقیق و حکیمانه بود.

رییس مجلس همچنین گفت: شیطنت آمیزتر برخی اظهارات مسوولان آمریکا در مساله هسته ای ایران است، این که در آستانه مذاکرات هسته ای با حرف های نسنجیده و کودکانه قصد انحراف در بحث هسته ای را دارند روی دیگر خوی همان استکباری آمریکا است که وقتی در مبارزه با ایران عاجز شدند و در مذاکرات هم نتوانستند تحمیلی ایجاد کنند و ضمنا به قدرت انتظام بخش و امنیت ساز ایران در منطقه وقوف یافتند که در اصلاح گفتار وزیر خارجه آمریکا در شورای امنیت تا حدی دیده شد به باید و نباید های غیرمنطقی در حد و اندازه فعالیت های هسته ای ایران روی آوردند و خط و نشان کشیدند.

وی ادامه داد: جالب این است در حالی که خود اذعان می کنند که به نفوذ و قدرت ایران در منطقه برای ایجاد ثبات و امنیت نیاز دارند سخنان سبک در باید و نباید در نتیجه مذاکرات بر زبان می رانند که این هم یک نوع کلاهبرداری مدرن است.

رییس مجلس نهم ادامه داد: البته ایرانیان صبور هستند و صحنه را می پایند و همت خود را مصروف بهبود اقتصاد درونی کشور می کنند که امروز پیشبرد اهداف انقلاب در گرو مجاهدت در پیشرفت و آبادانی و رفع فقر در کشور است و انشاءالله ملت ایران در این مقطع از مبارزات خود موفق خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: