کد خبر: ۳۴۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024August 22
رئیس اورژانس کشور هم با تبریک روز پزشک، گفت:جامعه پزشکان از اکسیر نور و شور و امید و عشق و انسانیت، مرهمی برای تسکین دردهای آدمی ساخته است.
شفاآنلاین:سلامت> اول شهریورماه، سالروز تولد پزشک شهیر و برجسته ایرانی، حکیم ابوعلی سینا به‌عنوان روز پزشک نامگذاری شده است. این نامگذاری فرصت بسیار خوبی برای معرفی بهتر ابعاد شخصیتی این فیلسوف و طبیب حاذق و نیز تبیین جایگاه و نقش ممتاز پزشک در جامعه است.

 به گزارش شفا آنلاین:بشریت همواره نیازمند خدمات کادر درمان و به ویژه پزشکان است و این موضوع سبب شده تا رسالت سنگینی بر دوش جامعه پزشکی باشد؛ زیرا ارائه خدمات خوب و با کیفیت سبب ارتقای سلامت مردم می‌شود.

جامعه پزشکان؛ ایثارگران و خدمتگزاران دلسوز بیماران

محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در رابطه با روز پزشک، گفت: فرهنگ بارور ایران زمین در سایه خرد خسروانی و تعالیم توحیدی، بزرگ مردان و شیر زنانی را تربیت کرده است که فروغ علم و اندیشه آنها و دستان شفابخش‌شان در سپهر دانش بشری و بر کالبد خاکی  همواره راهگشا و مرهم بوده است.

وی افزود: آنانی که با همه‌ی بی‌مهری‌ها و ناملایمتی‌های روزگار در ضمیر خویش رضای پروردگار را می‌جویند و دلخوش به دعای خیر هموطنان و هم کیشان، شب از روز نشناخته، بر بالین دردمندان و نیازمندان به واسطه‌ فیض الهی امید و حیات می‌بخشند. روز داروساز و پزشک فرصتی مغتنم است تا با نگاهی عمیق و دقیق به مسیر پر صعوبت فعالیت حرفه‌مندان پزشکی به زوایای پیدا و پنهان و آینده آن توجهی بیشتر کنیم و به دور از سطحی نگری‌ها و قضاوت‌های مقطعی و با عمل به قانون و اسناد بالا دستی، تسهیل گر حرکت روبه رشد این جریان عظیم و بالنده باشیم.

از سوی دیگر، سیف‌الله مرادی، مدیر کل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت هم در این خصوص اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا جامعه پزشکی و کادر سلامت ایثارگرانه به مقابله با بیماری کرونا و با هدف حفظ و ارتقای سلامت مردم و بیماران پرداخته اند که این موضوع با توجه با ناشناخته بودن ویروس منحوس کرونا در آن دوران کاری پسندیده و ارزشی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس آخرین پرونده‌های شهدای سلامت، ۲۳۵ شهید مدافع سلامت تقدیم کشور و مردم شده‌اند که در این بین ۶۶ نفر خانم، ۱۶۹ نفر آقا هستند، گفت: از بین ۲۳۸ شهید مدافع سلامت ۳۸ پزشک عمومی، ۳۸ متخصص، ۴۲ پرستار و بقیه مربوط به سایر حرف گروه پزشکی هستند.

جامعه پزشکان؛ ایثارگران و خدمتگزاران دلسوز بیماران

جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور هم با تبریک روز پزشک، گفت: درود خداوند بر پزشکان که کاستن از آلام بیماران دردمند را آرمان خود ساخته و تجلی صفات شفا و رحمت خداوند بر بستر خاک هستند.

وی در ادامه یادآور شد: جامعه پزشکان  از اکسیر نور و شور و امید و عشق و انسانیت، مرهمی برای تسکین دردهای آدمی ساخته است.

علی حسامی‌فر پزشک و کوهنورد هم در رابطه با روز پزشک گفت: کیفیت زندگی ما بستگی به سلامت جسمی و روحی دارد.  هر فردی باید تلاش کند تا سطح سلامت خود را ارتقا دهد و در این مسیر جایگاه پزشکان و داروسازان، یک نقش تعیین کننده و سرنوشت ساز است.

وی ادامه داد: جامعه‌ به سمت شهرنشینی کشیده شده و همه مسائل دست خوش تغییرات بزرگی شده است، سلامت انسان‌ها تحت شعاع عوامل متعددی قرار دارد و مباحثی از قبیل استرس‌های مستمر و جان کاه، کم تحرکی، فقر حرکتی، تغذیه نادرست ، مشغله‌های آزاردهنده روزانه و ده‌ها عوامل دیگر سبب شده تا توجه افراد نسبت به مباحث سلامت کاهش پیدا کند و به دنبال آن کیفیت زندگی افراد مورد تهدید قرار گیرد./حیات

جامعه پزشکان؛ ایثارگران و خدمتگزاران دلسوز بیماران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: