کد خبر: ۳۴۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 12
تحقیقات جدید در ژاپن نشان می‌دهد بین بیماری لثه و زوال عقل و کوچک‌شدن مغز در هیپوکامپ (یک منطقه کلیدی برای حافظه که اغلب تحت‌تأثیر بیماری آلزایمر قرار می‌گیرد) ارتباط وجود دارد.
شفاآنلاین:سلامت>نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بزرگسالانی که از نظر ژنتیک مستعد ابتلا به بیماری‌های مرتبط با دهان و دندان هستند، بیش از دیگران در معرض بروز تغییرات مغزی مرتبط با زوال شناختی قرار دارند. این تحقیق بررسی کرد که آیا مشکلاتی در دهان مانند پریودنتیت (بیماری لثه) و از دست دادن دندان می‌تواند خطر اختلالات عصبی مانند سکته مغزی، آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل را افزایش دهد یا خیر.
به گزارش شفا آنلاین: تحقیقات جدید در ژاپن نشان می‌دهد بین بیماری لثه و زوال عقل و کوچک‌شدن مغز در هیپوکامپ (یک منطقه کلیدی برای حافظه که اغلب تحت‌تأثیر بیماری آلزایمر قرار می‌گیرد) ارتباط وجود دارد. این امر بر اهمیت بهداشت دهان و دندان برای سلامت مغز تأکید می‌کند. این یک نتیجه قابل توجه است، اما نخستین‌بار نیست که چنین ارتباطی‌کشف شده است.
مطالعه‌ای که در آمریکا روی بیش از 40هزار بزرگسال ثبت‌نام‌شده در پروژه تحقیقاتی «بیوبانک» انگلستان انجام گرفت، نشان داد که به‌نظر می‌رسد وضعیت نامطلوب سلامت دهان و دندان عامل خطر اصلی برای سکته مغزی و زوال عقل باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: