کد خبر: ۳۴۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 10
این پرستار زنجانی گفت: تاکنون ۱۷ ماه در پرداخت معوقات پرستاران استان تاخیر شده در حالیکه این میزان در شهرهای دیگر به هشت ماه کاهش یافته است.
شفاآنلاین:سلامت>شماری از پرستاران زنجان روز شنبه با حضور در مقابل دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار رسیدگی مسوولان به مطالبات خود شدند.

به گزارش شفا آنلاین: پرداخت معوقات چندین ماهه، کاهش میزان اضافه کاری و افزایش نرخ دستمزد آن از جمله مطالبات این پرستاران است.

یک پرستار مرد بخش آی سی یو در یکی از بیمارستان های استان با هشت سال سابقه کاری در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه معوقات طولانی مدت، مشکلاتی را برای این قشر فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: آخرین معوقه پرستاران استان اسفند سال ۱۴۰۱ پرداخت شد و بعد از آن دیگر خبری از پرداخت معوقات نبوده است.

این پرستار زنجانی ادامه داد: تاکنون ۱۷ ماه در پرداخت معوقات پرستاران استان تاخیر شده در حالیکه این میزان در شهرهای دیگر به هشت ماه کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: متاسفانه بی توجهی و پاسخگو نبودن متولیان دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه انگیزه کاری این قشر را به شدت کاهش داده است.

یک پرستار خانم نیز با بیان اینکه به رغم پیگیری های متعدد ولی تاکنون به مطالبات آنها رسیدگی نشده و هیچ مسئولی برای پاسخگویی در این زمینه حاضر نیست.

وی افزود:ما خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود هستیم ولی تاکنون مسوولان دانشگاه علوم‌ پزشکی زنجان حاضر به رسیدگی به این مطالبات نیستند.

نایب رییس سازمان نظام پرستاری استان زنجان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان در جلسه ای اعلام کردند که تلاش می شود ماهانه فقط یک تعرفه کارانه پرستاران پرداخت شود که در این صورت، همچنان معضل معوقات پرستاران باقی خواهد ماند.

بهنام فتاحی افزود: تاخیر در پرداخت کارانه پرستاران مشکلاتی را برای این قشر در استان ایجاد کرده است در حالیکه تعرفه های مربوط به پزشکان و گروه های زیر مجموعه آنها تاخیر کمتری دارد اما تاخیر در پرداختی ها برای پرستاران بیش از حد انتظار است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: