کد خبر: ۳۴۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 27
مدیرکل هواشناسی گیلان از تشدید فعالیت سامانه بارشی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها خبر داد

شفاآنلاین:عمومی>مدیرکل هواشناسی گیلان، از شدت بارش ها در ارتفاعات و دامنه های استان طی امروز و فردا خبر داد و گفت: بارندگی تا عصر فردا شدت می‌گیرد و رانش زمین و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

به گزارش شفا آنلاین:محمد دادرس ، آسمان گیلان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دمای استان بین هشت و ۲۱ درجه سانتیگراد در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت تناوبی سامانه ناپایدار تا اواخر هفته در منطقه دانست و افزود: بر اساس هشدار سطح نارنجی صادر شده، ابرناکی و مه آلود بودن هوا و وزش باد و بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از تشدید فعالیت سامانه بارشی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها خبر داد و تایکد کرد: شاهد بارش‌های رگباری شدید و خیلی شدید و وزش باد شدید و مه آلودگی و رعد و برق و تگرگ در نقاط مستعد خواهیم بود، اما بارش ها طی فردا تشدید می‌شود.

دادرس از احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و لغزش و رانش و خسارت به کشاورزی و برخورد صاعقه خبر داد و گفت: این شرایط جوی تا پایان هفته به تناوب در گیلان ماندگار است.

وی با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته ۴۶.۱ میلیمتر باران در اسب وونی و ۳۴.۶ میلیمتر در رضوانشهر باریده است، یادآور شد: به دلیل شدت بارش‌ها دریا طی امروز و فردا برای دریانوردی نامناسب است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: