کد خبر: ۳۴۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 26
پس از مراجعه به پزشكي قانوني و بررسي هاي تخصصي ،تحقيقات ماموران كلانتري نيز با حضور در محل واقعه انجام شد كه شاهدان هم با صراحت ضرب و شتم بنده را تاييد كردند.
 شفا آنلاین>جامعه> همزمان با انتشار و بازتاب گسترده خبر ضرب و شتم حسين كاظمي ،خبرنگار قديمي فعال در استان تهران توسط بخشدار مركزي شهرستان قدس،معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز پيگيري جدي و فوري ماجرا را در دستور كار قرار داد.

حسين كاظمي -خبرنگار مضروب-دراين باره به ركنا گفت:بس از اينكه اوايل هفته گذشته در شهرداري قدس توسط بخشدار مركزي اين شهرستان مورد ضرب و شتم ناجوانمردانه قرار گرفتم ،به دادگستري شهرستان مراجعه كرده و پس از اعلام شكايت ،با دستور مستقيم دادستان ،رسيدگي به پرونده در دستور كار قضایی و پزشکی قانونی قرار گرفت.

كاظمي افزود:پس از مراجعه به پزشكي قانوني و بررسي هاي تخصصي ،تحقيقات ماموران كلانتري نيز با حضور در محل واقعه انجام شد كه شاهدان هم با صراحت ضرب و شتم بنده را تاييد كردند.
وي افزود:هم اكنون بخشي از تحقيقات انجام شده و منتظر دستورات بعدي مقام هاي قضايي هستيم.
كاظمي تصريح كرد:به محض انتشار اين خبر كه بازتاب گسترده اي هم در رسانه ها داشت شاهد موجي از تماس هاي مردم،همکاران رسانه ای و مسوولان از جمله معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد ،خانه مطبوعات و...بودم كه به حق و انصاف از اين حمايت ها به خود باليدم.

کاظمی ضمن تشکر از رسانه ها و مسئولان به خاطر پيگيري ماجرا و در راستای شفاف سازی وقايع  روز حادثه گفت:پرسش وپرسشگری از وظایف یک خبرنگار است.حال آنكه  وقتي مسئولي به جای جواب به نماينده افكار عمومي و شفاف سازی، خبرنگار را مورد ضرب و شتم قراردهد، حاکی از خالی بودن دست آن مسئول برای پاسخگویی و شفاف سازی است و وقتی زبان از گفتن واقعیت ناتوان می گردد،تهدید و برخورد فیزیکی  راجایگزین پاسخ می‌کند.

کاظمی افزود:  هرچند بار مفهومی اين اتفاق تلخ بود و هر آن ممکن است این رفتار در خصوص دیگر همکاران متعهد اتفاق بیفتد، اما با مشاهده حمایت های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و همچنین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات ،وکیل معرفي شده از خانه مطبوعات ،خبرگزاری ها و همکاران خوبم در سراسر كشور و به خصوص شهرستان های استان تهران،به خود بالیدم که در این مسیر تنها نیستم و هنوز قانون می‌تواند جای برخورد فیزیکی را بگیرد.

وي خاطرنشان كرد:اقدام خوب و حمایت به موقع باعث شد تا عده ای که در تلاش بودند حقیقت ماجرا را وارونه جلوه دهند و خون شهدا را دستمایه مطامع خود قرار دهند و این حرکت ناشایست را پشت حواشی دروغ و تزویر پنهان کنند و موضوع را در شهرستان مسکوت نگهدارند نتوانند به اهداف خود برسند.
وی افزود:امروز افتخار من این است که عضو کوچکی در بین خانواده بزرگ رسانه هستم.

حسین کاظمی ادامه داد: تا کنون  فرماندار و بخشدار هیچگونه واکنشی نسبت به این ماجرا نشان نداده و بیشتر در تلاش بودند به نحوی اینجانب را مقصرحادثه جلوه دهند در حالی که شاهدانی در آن صحنه حاضر بودند که پا بر وجدان شان نگذاشته و نخواهند گذاشت و ان شاالله به زودی در محاکم قضایی جهت شهادت و روشنگری حاضر خواهند شد.

این خبرنگار پیشکسوت اظهار داشت:صبح چهارشنبه مطلع شدم فرماندار قدس بعد از یک سال سکوت خبری روزه سکوت را شکسته و نشست خبری با تعدادی از خبرنگاران منتخب خود  ترتیب داده تا در این خصوص به اصطلاح شفاف سازی نماید،این در حالی است که اگر قرار بر شفاف سازی باشد این امر باید  با حضور بنده انجام شود،نشست خبری بدون حضور اینجانب نشان از خالی بودن دست این مسئول دارد كه به جاي برخورد با بخشدار و عذرخواهي به دنبال پاك كردن صورت مسأله است.
وی در پایان تاكيد كرد :همچنان با تمام توان بر انجام رسالت هاي رسانه اي ام مصمم هستم و در افشاي تخلفات در هر سطحي كوشش خواهم كرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: