کد خبر: ۳۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 19
شفا آنلاين-در 22 مارچ 2012 در آمريکا نظرسنجي به‌وسيله Med Scape به‌صورت Online از 29000 پزشک شامل 25 تخصص در ارتباط با موارد زير انجام شده است: کداميک از پزشکان شادترند؟ کداميک سلامت‌ترند؟ چه تعداد از پزشکان به کليسا مي‌روند؟ چه تعداد از آنها اضافه وزن دارند و تعطيلات خود را به کجا مي‌روند؟ پزشکان واقعا چه دوست دارند،

اين نظرسنجي قطعا به صورت کاملا علمي انجام نشده است اما ديدگاه‌هاي جالبي نسبت به اينکه پزشکان خارج از ساعت کاري در بيرون کلنيک و بيمارستان چه مي‌کنند ارائه مي‌دهد.

شادترين پزشکان: Med scape ميزان شادماني پزشکان را در پرسشنامه با 5 معيار ارزيابي کرده است، در اين ارزيابي رماتولوژيست‌ها (متخصصان آرتريت، مفاصل، ماهيچه‌ها و استخوان‌ها) در صدر جدول قرار دارند که خودشان گزارش کرده‌اند که شادترين پزشکان هستند (09/4)، پس از آن متخصصان پوست (06/4)، متخصصان مجاري ادراري و کليه (04/4)، جراحان چشم (03/4) و پزشکان طب اورژانس (01/4) قرار دارند. کمترين ميزان شادماني در ميان پزشکان نورولوژيست، گوارش و داخلي وجود دارد (88/3) و پس از آنها فوق‌تخصص خون و جراحان عمومي قرار دارند اما با اين وجود ميزان رضايت در آنها تا حدودي قابل قبول است شايد به ميزان درآمد مالي آنها بستگي داشته باشد که 61درصد گفته‌اند درآمد متناسب يا بالا دارند و تنها 7درصد آنها قرض و بدهي داشته‌اند اما فراي مسائل مادي 4 نفر از هر 5 پزشک اعتقادات مذهبي داشته و 40 درصد فعاليت‌هاي مذهبي انجام مي‌دهند.

سلامت‌ترين پزشکان: وقتي که براساس 5 معيار سلامت پزشکان ارزيابي شده است، متخصصان پوست سالم‌ترين پزشکان ارزيابي شده‌اند پس از آن متخصصان جراحي پلاستيک، متخصصان ديابت، خون، ارتوپدي و قلب قرار داشته‌اند.

در اين بررسي پزشکان مراقبت‌هاي بحراني و اورژانس در پايين جدول قرار داشتند و پس از آنها پزشکان اطفال، زنان، پاتولوژيست و روان‌پزشکان.

وزن و ورزش: بيش از يک مورد از هر 3 مورد پزشک مرد و بيش از يک مورد از هر 4 پزشک زن داراي اضافه وزن هستند، بنابراين چاقي تنها مشکل بيماران نيست، بلکه 33/5 درصد آقايان پزشک و 21/6 درصد خانم‌هاي پزشک هم از آن رنج مي‌برند. شايد اين مسئله به ميزان ورزش آنها وابسته است. بيش از نيمي از پزشکان 20 تا 30سالم گفته‌اند که کمتر از 2 بار در هفته ورزش مي‌کنند اما پزشکان بين 50 تا 40 سال گفته‌اند که از توصيه‌هاي خود استفاده مي‌کنند و درصد کساني که کمتر از 2 بار در هفته ورزش مي‌کنند به زير 40 درصد و در سنين 70 تا 60 سال به زير 28 درصد رسيده است.


پزشکان براي تعطيلات کجا مي‌روند

بيشتر پزشکان جاهاي دور را انتخاب مي‌کنند و اکثر پزشکان مسافرت‌هاي خارجي را ترجيح مي‌دهند. در اين ميان تعطيلات ساحلي درصد بالايي را به خود اختصاص مي‌دهد پس از آن مسافرت‌هاي جاده‌اي ديدن زادگاه، سفرهاي دريايي با کشتي، کمپينگ و مسافرت‌هاي فرهنگي يعني ديدار از موزه‌ها و آثار باستاني، هتل‌ها و مکان‌هاي لوکس و سفرهاي زمستاني قرار دارند. براي پزشکان خانم آمارها کمي متفاوت است و سفرهاي لوکس درصدر قرار دارد.


پزشکان براي تفريح چه مي‌کنند؟

5 مورد زير از مواردي است که با درصد بالايي ذکر شده است:

1) فعاليت‌هاي بدني و ورزش

2) مطالعات روزنامه‌ها و مجلات و کتاب‌ها

3) سفر

4)فعاليت‌هاي فرهنگي

5) کار داوطلبانه هميشه تفريح پزشکان به معناي مرخصي از کار نيست. دوسوم پزشکان در ساعات استراحت به صورت داوطلبانه کار مي‌کنند. وقتي پزشکان روپوش سفيد را کنار مي‌گذارند و به سمت خانه رانندگي مي‌کنند، تمايل دارند از کدام يک از ماشين‌هاي زير استفاده کنند؟

در اينجا فهرست 10 ماشين محبوب پزشکان آورده شده است: تويوتا 17درصد، هوندا 15 درصد، لکسوس 8 درصد، BMW 7 درصد، مرسدس بنز 5 درصد، فورد 5 درصد، نيسان 4 درصد، شورلت 4 درصد، سوبارو 5/3 درصد، اودي 3 درصد.

در پايان نظر به اينکه پزشکان توصيه‌هاي علمي و تجربي زيادي براي بهبود وضعيت معيشتي عموم انجام مي‌دهند، لزوم نظرسنجي و بررسي ديدگاه و کيفيت زندگي آنها پرواضح است.



سلامتیران



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: