کد خبر: ۳۴۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۹ تير ۱۴۰۳ - 2024July 19
گروهی از محققان در چین با بررسی نمونه‌هایی مربوط به ۲۷۱۰۰ نوع قارچ که در حد فاصل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ گردآوری شده بودند، دریافتند قارچ R. fluvialis که پیش‌تر هرگز انسان‌ها را آلوده نکرده بود، دو بیمار را به خود درگیر کرده است

شفاآنلاین:سلامت>پژوهشی جدید نشان می‌دهد که گونه‌ای از قارچ‌ها که پیش‌تر در بدن انسان دیده نشده بودند، دو نفر را در چین مبتلا کرده‌اند. این قارچ در آزمایش‌ها در مقابل دارو‌ها از خود مقاومت نشان داد و در مواجهه با افزایش دما به‌سرعت جهش پیدا کرد تا تاب‌آوری بیشتری داشته باشد.

 به گزارش شفا آنلاین:گروهی از محققان در چین با بررسی نمونه‌هایی مربوط به ۲۷۱۰۰ نوع قارچ که در حد فاصل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ گردآوری شده بودند، دریافتند قارچ R. fluvialis که پیش‌تر هرگز انسان‌ها را آلوده نکرده بود، دو بیمار را به خود درگیر کرده است. آنها این قارچ را در خون دو فرد بی‌ارتباط به یکدیگر پیدا کردند که هر دو بیماری زمینه‌ای داشتند.

قارچ‌ها با شرایط سخت انطباق بیشتری پیدا کرده‌اند

یکی از این بیماران ۶۱ ساله بود که در سال ۲۰۱۳ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان درگذشت. دیگری یک فرد ۸۵ ساله بود که او هم در سال ۲۰۱۶ در بخش مراقبت‌های ویژه از دنیا رفت. در این مقاله گفته نشده است که آیا مرگ این دو نفر ارتباط مستقیمی به ابتلای آنها به این قارچ داشته است یا خیر. بااین‌حال، گفته شده که بیمار نخست با مشکلات ایمنی روبه‌رو بوده و بیمار دوم به دیابت مبتلا بوده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: