کد خبر: ۳۴۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024June 24
برای سلامت استخوان بسیار مهم است. ویتامین D به بدن کمک می‌کند تا کلسیم را جذب کند و اطمینان حاصل شود که استخوان‌های ما قوی و سالم می‌مانند. طبق مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، مصرف کافی ویتامین D با کاهش خطر پوکی استخوان و شکستگی در افراد مسن مرتبط است.
شفا آنلاین:سلامت>  به نظر می‌رسد ما از میزان ویتامین‌ها و مواد معدنی که یک لیوان شیر ۲۵۰ میلی لیتری دارد، به طور دقیق آگاهی نداشته باشیم. به گزارش تایمز آف ایندیا، در این مطلب به فهرستی از تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این غذای روزانه فوق العاده سالم اشاره کرده‌ایم.
به گزارش شفا آنلاین برای سلامت استخوان بسیار مهم است. ویتامین D به بدن کمک می‌کند تا کلسیم را جذب کند و اطمینان حاصل شود که استخوان‌های ما قوی و سالم می‌مانند. طبق مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، مصرف کافی ویتامین D با کاهش خطر پوکی استخوان و شکستگی در افراد مسن مرتبط است.

کلسیم: شاید شناخته شده ترین ماده مغذی موجود در شیر کلسیم باشد. یک وعده ۲۵۰ میلی لیتری شیر حاوی حدود ۳۰۰ میلی گرم کلسیم است که تقریبا ۳۰ درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای بزرگسالان است. کلسیم برای رشد و حفظ استخوان‌ها و دندان‌های قوی ضروری است. مؤسسه ملی سلامت هند تاکید می‌کند که کلسیم همچنین در عملکرد ماهیچه‌ها، سیگنال دهی عصبی و سلامت قلب نقش دارد.


ویتامین B۱۲: شیر همچنین منبع عالی ویتامین B۱۲ است که حدود ۱.۲ میکروگرم از این ویتامین را در هر وعده ۲۵۰ میلی لیتری فراهم می‌کند که ۵۰ درصد از مصرف روزانه توصیه شده است. ویتامین B۱۲ برای حفظ سلول‌های عصبی سالم و تولید DNA حیاتی است. همچنین نقش مهمی در پیشگیری از کم خونی مگالوبلاستیک دارد که می تواند افراد را خسته و ضعیف کند. تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که سطح کافی ویتامین B۱۲ برای تولید انرژی و سلامت مغز بسیار مهم است.

ریبوفلاوین ویتامین( B۲): این ویتامین یکی دیگر از مواد مغذی مهم دیگر در شیر است که حدود ۰.۴ میلی گرم از ریبوفلاوین یا ویتامین B۲در هر وعده ۲۵۰ میلی لیتری ارائه می‌شود. این حدود ۳۰ درصد از نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند. ریبوفلاوین به تبدیل غذا به انرژی کمک کرده و آن را برای فرآیندهای متابولیک ضروری می‌کند. همچنین از سلامت پوست و تولید گلبول‌های قرمز حمایت می‌کند. مجله تغذیه نشان می‌دهد که ریبوفلاوین برای رشد و سلامت کلی بسیار حیاتی است.

فسفر: این ماده به همراه کلسیم درساختن استخوان‌ها و دندان‌های قوی موءثر است. یک لیوان شیر ۲۵۰ میلی‌لیتری حاوی تقریبا ۲۵۰ میلی‌گرم فسفر است که ۲۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده را تامین می‌کند. فراتر از سلامت استخوان‌ها، فسفر برای تولید ATP )آدنوزین تری فسفات (و برای حفظ تعادل اسید و باز در بدن مهم است.

پتاسیم: پتاسیم یکی دیگر از مواد معدنی مهم در شیر است که ۲۵۰ میلی‌لیتر آن حدود ۳۸۰ میلی‌گرم یا ۸ درصد از ارزش روزانه شیر را تامین می‌کند. پتاسیم برای حفظ سطح فشار خون سالم، کاهش خطر سکته مغزی و حمایت از عملکرد عضلانی ضروری است. انجمن قلب آمریکا بر اهمیت پتاسیم در مقابله با اثرات نامطلوب سدیم و حفظ سلامت قلب و عروق تاکید دارد.

ویتامین A: یک لیوان ۲۵۰ میلی لیتری شیر حدود ۱۵۰ میکروگرم ویتامین A را فراهم می‌کند که حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده را تشکیل می دهد. ویتامین A برای بینایی خوب، سیستم ایمنی سالم و عملکرد مناسب قلب، ریه‌ها و کلیه‌ها ضروری است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) خاطرنشان می کند که ویتامین A برای حفظ سلامت پوست و غشاهای مخاطی که به عنوان مانعی در برابر عفونت‌ها عمل می‌کنند، حیاتی است.

منیزیم: شیر همچنین حاوی حدود ۲۴ میلی گرم منیزیم در هر ۲۵۰ میلی لیتر است. منیزیم در بیش از ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی در بدن، از جمله سنتز پروتئین، عملکرد عضلانی و عصبی، کنترل قند خون و تنظیم فشار خون نقش دارد.

برچسب ها: سکته مغزی ، منیزم ، کلسیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: