کد خبر: ۳۴۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024June 23
علی اکبر محمدی گفت: انجام اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی از پیچیدگی های بسیاری برخوردار بوده و نیازمند بررسی دقیق توسط فرد فوق تخصص است.
شفا آنلاین:سلامت> دبیر علمی کنگره سالانه تازه‌های جراحی پلاستیک و زیبایی هشدار داد: درصورت انجام اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی توسط غیرپزشک یا پزشکی که تخصص لازم را ندارد شاهد مرگ و میر برخی جوانان و عوارض شدید و مشکلات غیرجبران هستیم که باعث بروز مشکلات زیادی در جامعه و زندگی آنها خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین علی اکبر محمدی روز شنبه در حاشیه برگزاری کنگره سالانه تازه های جراحی پلاستیک و زیبایی در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه انجام اینگونه جراحی ها توسط افراد متخصص از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است، افزود: انجام اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی از پیچیدگی های بسیاری برخوردار بوده و نیازمند بررسی دقیق توسط فرد فوق تخصص است.

وی اظهارداشت: متاسفانه بخصوص در حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی برخی پزشکان و غیرپزشکان که تخصص لازم را ندارند با تبلیغات پر سر و صدا وارد این حوزه علمی شده اند که منجر به مشکلات متعددی و حتی مرگ و میر شده که بعضا غیرقابل جبران است .

وی تصریح کرد : افراد جامعه باید دقت کنند جهت درمان و مراجعه نزد جراح فوق تخصص جراحی پلاستیک وزیبایی ، مدارک پزشک را از سایت های معتبر مانند انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ، سایت نظام پزشکی و انجمن گوش و حلق و بینی بررسی کنند تا مشخص شود این افراد تحصیلات دانشگاهی و آکادمی لازم را داشته باشند.

محمدی ادامه داد: این کنگره به موضوعات مهم و نوآوری های علمی در حوزه های مختلف زیبایی، ترمیمی پرداخته و در بحث ترمیمی به بهبود وضعیت بیماران مبتلا به سوختگی ، بازسازی تومورها و ترمیم زخم های مختلف و ناهنجاریهای مختلف از بدو تولد و اختلالات مختلف در آسیب های حرکتی صورت و اندام های دیگر می پردازد .

وی افزود : در بحث زیبایی نیز در این کنگره ، سالانه تازه های جراحی پلاستیک و زیبایی به همه عمل های جراحی زیبایی در نقاط مختلف بدن بخصوص صورت ، سینه و غیره پرداخته می شود .

این فوق تخصص جراحی پلاستیک وزیبایی گفت: در این کنگره به طور کلی ۵۱ سخنران داریم که برخی از آنها نیز از کشورهای دیگر مانند انگلستان بوده و ۱۱ میزگرد و نیز یک کارگاه آموزشی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این کنگره از دو جنبه از اهمیت بسیاری برخوردار است، اول سبب ارتقاء سطح آموزش فارغ التحصیلان شده و کمک خواهد کرد تا درباره تازه های آموزش بیاموزند و از سویی دیگر یادآوری به جامعه است که این رشته متولی و تحصیل کرده خاص خود را دارد و اگر مردم جهت درمان به این گروه نیاز داشته باشند بهترین راه مطمئن گرفتن نتیجه دلخواه با حداقل ریسک عوارض این است که به آنها مراجعه کنند ./ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: