کد خبر: ۳۴۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 18
وزوز گوش زمانی رخ می دهد که فشار غیر طبیعی در گوش داخلی یا میانی شما ایجاد شود که می تواند نتیجه مستقیم احتقان ناشی از آلرژی باشد زیرا بدن شما به گرده، شوره حیوانات خانگی یا دیگر منابع آلرژن واکنش نشان می دهد.
شفا آنلاین:سلامت> آلرژی شما می تواند باعث وزوز گوش شود. این وضعیت می تواند باعث ایجاد صداهایی (حتی وزوز یا خش خش) شود که از بلند تا ملایم و کم متغیر است.

به گزارش شفا آنلاین همراه با عطسه های مرتبط با آلرژی و رینیت (آبریزش بینی)، علائم وزوز می تواند زمانی رخ دهد که دچار عفونت گوش شوید یا علائم آلرژی شما بر عملکرد شیپور استاش تأثیر بگذارد که گوش میانی را به مجاری بینی و گلو وصل می کند.

عوامل خطر برای وزوز گوش ناشی از آلرژی
وزوز گوش زمانی رخ می دهد که فشار غیر طبیعی در گوش داخلی یا میانی شما ایجاد شود که می تواند نتیجه مستقیم احتقان ناشی از آلرژی باشد زیرا بدن شما به گرده، شوره حیوانات خانگی یا دیگر منابع آلرژن واکنش نشان می دهد. سیستم ایمنی بدن شما شروع به مبارزه با تهدیدی می کند که باعث علائم آلرژی شما می شود.

چندین بیماری مرتبط با آلرژی می تواند خطر ابتلا به وزوز گوش را افزایش دهد، از جمله:

رینیت آلرژیک: این بیماری که به عنوان تب یونجه نیز شناخته می شود گروهی از علائم آلرژی را توصیف می کند که بینی و سینوس های شما را تحت تاثیر قرار می دهد.
عفونت های سینوسی: سینوس ها فضاهای پر از هوا در بینی و صورت شما هستند که در صورت داشتن آلرژی با مخاط مسدود می شوند. باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها می توانند در مخاط رشد کنند و منجر به عفونت شوند.
عفونت گوش: در صورت داشتن آلرژی، احتقان و التهاب در گوش شما ایجاد می شود که منجر به عفونت گوش می شود.
اختلال عملکرد شیپور استاش: شیپور استاش شما گلو را به گوش میانی شما متصل می کند. این لوله ممکن است به دلیل آلرژی مسدود یا ملتهب شود و وزوز گوش رخ دهد.
آلرژی همچنین می تواند تولید جرم گوش را افزایش دهد که می تواند باعث گرفتگی گوش و وزوز گوش شود.

آمار وزوز گوش
وزوز گوش یکی از شایع ترین شرایط پزشکی در ایالات متحده است که حدود ۱۰٪ از مردم را تحت تاثیر قرار می دهد، برخی از آنها با یک وضعیت ناتوان کننده نادر هستند. اغلب در افراد مسن همراه با کم شنوایی مرتبط با افزایش سن رخ می دهد، اما حدود ۲۰۰ مشکل سلامتی (از جمله احتقان بینی و فشار سینوسی) وجود دارد که می تواند باعث علائم وزوز گوش شود.

سایر مشکلات گوش و شنوایی مرتبط با آلرژی
وزوز گوش تنها عارضه جانبی آلرژی نیست که می تواند بر گوش و شنوایی شما تأثیر بگذارد. با التهاب آلرژی، تولید مخاط می تواند افزایش یافته و شیپورهای استاش را مسدود کند.

التهاب و تجمع مایعات می تواند صداها را خفه کند، انگار که در حال گوش دادن به صحبت های شخصی در زیر آب هستید. این وضعیت که کم شنوایی رسانایی نامیده می شود، زمانی رخ می دهد که امواج صوتی نتوانند به طور موثر به گوش میانی شما منتقل شوند.

اختلال عملکرد شیپور استاش که با آلرژی رخ می دهد نیز می تواند باعث موارد زیر شود:

درد و یا احساس فشار در گوش
سرگیجه
مشکل در حفظ تعادل و راه رفتن
اختلال شدید عملکرد شیپور استاش می تواند به شرایطی از جمله سوراخ شدن پرده تمپان (پارگی پرده گوش) و کلستئاتوم رشد غیر سرطانی در گوش کمک کند.


سایر علائم رایج آلرژی
افرادی که وزوز گوش مرتبط با آلرژی را تجربه می کنند، احتمالاً احتقان بینی و سایر علائم شایع آلرژی را نیز دارند.

این علائم می تواند شامل موارد زیر باشد:

آبریزش بینی
عطسه کردن
سرفه کردن
خارش چشم، بینی و یا دهان
کهیر
خس خس سینه
تنگی نفس
خستگی
سردرد
علائم آلرژی می تواند سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار دهد. در سال ۲۰۲۱، تب یونجه به تنهایی ۲۶٪ از کل بزرگسالان ایالات متحده و ۱۹٪ از کودکان را تحت تاثیر قرار داد.

آلرژی غذایی و وزوز گوش
برخی از محصولات غذایی مشکوک به نقش داشتن در وزوز گوش مرتبط با آلرژی هستند، اگرچه مطالعات بیشتری درباره این موضوع مورد نیاز است. این موارد می تواند شامل گزینه های زیر باشد:

تنقلات و غذاهای شور
نوشیدنی های کافئین دار
سایر منابع غذایی که باید از آنها اجتناب کرد می‌تواند شامل آسپارتام (اغلب در نوشابه‌های رژیمی یافت می‌شود) و همچنین شکر و سالیسیلات‌ها (یک ماده شیمیایی طبیعی) که در میوه‌ها، آجیل‌ها و روغن‌ها رایج است، باشد. برخی از مطالعات غذایی نشان داده‌اند که وزوز گوش ممکن است در افرادی که حس بویایی و چشایی ناکارآمد دارند نیز بیشتر باشد.
درمان وزوز گوش
وزوز گوش و سایر علائم آلرژی را اغلب می توان به طور موثر با داروها و انواع دیگر مداخلات درمان کرد.

داروها
داروهای بدون نسخه مانند آنتی هیستامین ها و ضد احتقان ها می توانند به تسکین علائم آلرژی و کاهش وزوز گوش کمک کنند. آنتی هیستامین ها مواد شیمیایی آزاد شده توسط سیستم ایمنی بدن را که باعث علائم شما می شوند، مسدود می کنند.

گزینه های آنتی هیستامین برای کمک به از بین رفتن علائم وزوز گوش می تواند شامل موارد زیر باشد:

سلدان (ترفنادین)
آنتی ورت (مکلازین)
کلرفنیرامین
داروهای ضد احتقان با رقیق کردن مخاط و کاهش التهاب، تجمع مخاط را در مجاری بینی و سینوس‌ها کاهش می‌دهند. همچنین شواهدی مبنی بر فواید درمان با اسپری بینی کورتیکواستروئیدی ( فلوتیکاسون پروپیونات ) وجود دارد، اما مطالعات نتایج متفاوتی را در مورد تسکین علائم ارائه داده اند.

سایر داروهایی که می توانند برای درمان وزوز گوش استفاده شوند عبارتند از: مسدود کننده های کانال کلسیم، داروهای اضطراب، دیورتیک ها (برای برداشتن مایعات) و آریتمی قلبی و ...

شستشوی بینی
شستشوی مجرای بینی و سینوس‌ها با آب مقطر و محلول نمک می‌تواند مخاط اضافی را که به وزوز گوش شما کمک می‌کند کاهش دهد و باکتری‌هایی را که به طور بالقوه می‌توانند منجر به عفونت شوند، از بین ببرد. ممکن است احتقان و علائم اختلال عملکرد شیپور استاش را بهبود بخشد.

شستشوی بینی را می توان با ظرفی به نام نتی پات انجام داد.

مراقبت های تخصصی پزشکی
درمان آلرژی ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشد. متخصص آلرژی می‌تواند آزمایش‌هایی را برای تعیین اینکه به چه چیزی آلرژی دارید انجام دهد. در برخی موارد، زمانی که بدانید آلرژن چیست، ممکن است بتوانید از علائم آلرژی به طور کلی اجتناب کنید.

آلرژی های شدید ممکن است نیاز به داروهای تجویزی یا واکسن های آلرژی داشته باشند. همچنین ممکن است به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.


سمعک های کمک شنوایی
استفاده از دستگاه هایی که توانایی شما در شنیدن صداهای خارجی را بهبود می بخشد، گاهی اوقات در صورت داشتن وزوز گوش، شنوایی شما را بهبود می بخشد. در حالی که صدای زنگ در گوش شما را کاهش نمی دهند، به پوشاندن آن کمک می کنند.

این دستگاه ها می توانند شامل سمعک و کاشت حلزون باشند. با این حال، وزوز گوش ناشی از آلرژی احتمالاً به این سطح از درمان نیاز ندارد مگر اینکه مشکلات شنوایی زمینه ای وجود داشته باشد.

خلاصه
وزوز گوش می تواند یک علامت مرتبط با آلرژی همراه با احتقان سینوسی، عطسه و سایر علائم باشد. ممکن است به دلیل تولید مخاط باشد که باعث افزایش فشار در گوش می شود یا به دلیل اختلال عملکرد شیپور استاش. استرس نیز ممکن است به علائم مرتبط با آلرژی شما کمک کند.

گزینه های درمانی شامل داروهای ضد آلرژی بدون نسخه مانند آنتی هیستامین ها است. شستشوی بینی ممکن است علائم را بهبود بخشد. اگر این داروها و درمان های خانگی وزوز ناشی از آلرژی را تسکین نمی دهند، با پزشک خود صحبت کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: