کد خبر: ۳۴۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 12
دانشمندان‌ آکسفورد:
محققان دریافتند مغز می‌تواند به فضاهایی در آینده دسترسی داشته باشد.
شفا آنلاین:سلامت>  بر اساس یک مطالعه جدید که می تواند منجر به بهبود درمان اختلالات عصبی مانند آلزایمر شود، مغز فقط رویدادهای گذشته را هنگام خواب تکرار نمی‌کند، بلکه تجربیات آینده را نیز پیش بینی می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین مطالعات قبلی عملکرد تست های حافظه را پس از چرت زدن و پس از دوره های بیداری یا محرومیت از خواب بررسی کرده اند، که خواب برای حافظه و یادگیری بسیار مهم است و به تبلور تجربیات جدید به خاطرات پایدار کمک می کند.

طبق نتایج این مطالعه جدید توسط دانشگاه آکسفورد که اخیراً در مجله مشهور نیچر منتشر شده است، محققان موش‌ها را آموزش دادند تا در مسیری بلندتر با یک جایزه در هر دو انتها بدوند و مشاهده کردند که چگونه نورون‌های هیپوکامپ آنها در این فرآیند برجسته می‌شوند.

محققان با بررسی اینکه چگونه این نورون‌ها به طور متوسط در بسیاری از دورها به جلو و عقب شلیک می‌کنند، میدان مکانی سلول‌های عصبی یا ناحیه‌ای در محیط فیزیکی را که یک سلول مغزی خاص بیشتر به آن اهمیت می‌دهد، تخمین زدند.

آنها دریافتند که فعالیت عصبی موش‌های خوابیده تا حدی پیش بینی کننده نحوه برخورد آنها با پیچ و خم پس از بیدار شدن است.

اما به نظر می‌رسد که نورون‌ها نیز به گونه‌ای عمل می‌کنند که جوندگان را قادر می‌سازد تا زمانی که از خواب بیدار می‌شوند بهتر در پیچ و خم حرکت کنند.

این بدان معناست که جوندگان نه تنها در مورد مکان‌هایی در پیچ و خم که بازدید کرده بودند، رویا می‌پرداختند، بلکه مسیرهای جدید بالقوه‌ای را نیز برای پیمودن آنها پیدا می‌کردند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که مغز می‌تواند به فضاهایی در آینده دسترسی داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: