کد خبر: ۳۴۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 09
دکتر مریم مظاهریون، دکترای تخصصی تغذیه و رژیم‌درمانی و عضو انجمن علمی تغذیه ایران، درباره رژیم فستینگ به 11نکته مهم اشاره کرده، ازجمله اینکه همین رژیم هم مناسب هر فردی نیست.
شفا آنلاین:سلامت>این روزها خیلی از افراد به‌دنبال انواع رژیم لاغری سریع هستند تا بتوانند در مدت کوتاهی، وزن زیادی کم کنند. به همین دلیل در برهه‌های زمانی مختلف، رژیم‌های متعددی مد می‌شود، از کتوژنیک گرفته تا کانادایی و حالا هم فستینگ که تقریبا در صدر استقبال علاقه‌مندان به کاهش وزن با رژیم‌های غذایی نشسته و به یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های غذایی در دنیا و حتی ایران بدل شده‌ است. اما متخصصان تغذیه تأکید می‌کنند که همه رژیم‌ها مناسب همه افراد نیست و انجام خودسرانه یک رژیم خاص می‌تواند سلامت فرد را نشانه بگیرد و به ضررش تمام شود؛ رژیم‌هایی که ممکن است شما را بعد از مدتی به وزن دلخواهتان برساند اما پس از ترک رژیم احتمال بازگشت به وزن سابق زیاد است و علاوه بر آن پوست، مو، قند خون و... هم در شما آسیب دیده. 
به گزارش شفا آنلاین  دکتر مریم مظاهریون، دکترای تخصصی تغذیه و رژیم‌درمانی و عضو انجمن علمی تغذیه ایران، درباره رژیم فستینگ به 11نکته مهم اشاره کرده، ازجمله اینکه همین رژیم هم مناسب هر فردی نیست.

فستینگ به شما نمی‌گوید چه چیزی بخورید؟
  رژیم فستینگ یاغذا نخوردن در ساعاتی از روز به شما نمی‌گوید چه غذایی مصرف کنید، بلکه تأکیدش بر زمان مجاز برای خوردن یا رعایت فواصل غذا  نخوردن است و اینکه چه وقت غذا بخورید. این یکی از تفاوت‌های اساسی فستینگ با دیگر انواع رژیم‌های لاغری است. این رژیم انواع مختلفی ازجمله فستینگ 8-16(16ساعت نخوردن و 8ساعت خوردن)،
24-24(یک روز در میان)، ۱۲ساعته و... دارد. با این حال مهم‌ترین توصیه این است که قبل از شروع هر مدل از رژیم فستینگ با متخصص تغذیه مشورت شود تا مشکلی برای سلامتی شما وجود نداشته باشد.




 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: