کد خبر: ۳۴۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 19
مصرف داروهای غیرمجاز سقط‌ جنین در خانه با خرید دارو بدون نسخه پزشک، در بسیاری از موارد موجب ایجاد شوک در فرد مصرف‌کننده می‌شود و حتی منجر به مرگ خواهد شد.
شفا آنلاین:سلامت>معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد از پلمب یک عطاری متخلف به علت فروش داروهای سقط‌ جنین در این شهرستان خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین  مهدی زارعی امروز (۲۹ خرداد ماه) اظهار کرد: پیرو گزارش‌های مردمی مبنی بر فروش داروهای سقط‌ جنین در یک عطاری، بازرسان معاونت درمان شبکه پس از انجام تحقیقات لازم و محرز شدن تخلف توسط عطاری یادشده، با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی عطاری را پلمب کردند و متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: مصرف داروهای غیرمجاز سقط‌ جنین در خانه با خرید دارو بدون نسخه پزشک، در بسیاری از موارد موجب ایجاد شوک در فرد مصرف‌کننده می‌شود و حتی منجر به مرگ خواهد شد. علاوه بر این، مصرف داروهای غیرمجاز سقط‌ جنین می‌تواند موجب خونریزی شدید، پارگی رحم و حتی ناباروری دائم در فرد مصرف‌کننده شود.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: از عوارض جانبی سقط عمدی می‌توان به افت کیفیت زندگی، افسردگی و اختلالات اضطرابی اشاره کرد.

زارعی با هشدار به مراکز، عطاری‌ها، افراد و ... که اقدام به سقط یا عرضه داروهای سقط‌ جنین می‌کنند، افزود: با متخلفان در زمینه سقط‌ جنین به‌صورت جدی برخورد می‌شود و جریمه سنگینی خواهند داد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: