کد خبر: ۳۴۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 09
تنها روشی که تأثیرات مثبت بسیاری بر کاهش وزن افراد، چه از لحاظ عوارض جانبی و چه از لحاظ ماندگاری داشته، داشتن یک رژیم تغذیه‌ای مناسب، همراه با برنامه ورزشی منظم منطبق بر اصول دقیق علمی‌ است.
شفا آنلاین:سلامت>امروزه چاقی به‌عنوان یکی از علل اصلی و ریشه‌ای ابتلا به بیماری‌های مزمن ازجمله بیماری‌های قلبی-عروقی، سکته‌های مغزی، پرفشاری خون، دیابت، سرطان و... اهمیت زیادی پیدا کرده است.
به گزارش شفا آنلاین اهمیت توجه به عارضه چاقی از آن جهت است که تلاش برای کاهش اضافه وزن در افراد مستقیما منجر به کاهش ابتلا به بیماری‌های مزمن، بهبود کیفیت زندگی و کاهش هزینه‌های مرتبط با بهداشت و سلامت افراد خواهد شد. 
بر این اساس مطالعات و تحقیقات بسیاری برای بررسی روش‌های گوناگون کاهش وزن انجام شده و افراد چاق هم روش‌های متفاوتی را برای کاهش وزن در پیش گرفته‌اند که ممکن است عوارض خطرناکی هم داشته باشد. در این بین، تنها روشی که تأثیرات مثبت بسیاری بر کاهش وزن افراد، چه از لحاظ عوارض جانبی و چه از لحاظ ماندگاری داشته، داشتن یک رژیم تغذیه‌ای مناسب، همراه با برنامه ورزشی منظم منطبق بر اصول دقیق علمی‌ است. این رژیم باید سلامت کلی بدن را حفظ کند یا بهبود بخشد. همچنین حاوی موادمغذی ضروری و همه گروه‌های غذایی هم باشد؛ ازجمله میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات کامل، پروتئین و چربی‌های سالم. 
مقایسه چند رژیم معروفی که شاید بارها نامشان به گوش‌تان خورده را در ادامه بخوانید و اگر تصمیم گرفتید که هرکدام از آنها را امتحان کنید، پیش از شروع، مشورت با متخصص تغذیه را فراموش نکنید.



 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: