کد خبر: ۳۴۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 08
یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که با سرطان های پیشرفته مری مبارزه می کنند باید دوزهای شیمی درمانی را قبل و بعد از جراحی های برداشتن تومور دریافت کنند.
شفا آنلاین:سلامت>دکتر «جنیفر تسنگ»، از مرکز پزشکی بوستون، توضیح داد: «در مورد اینکه آیا انجام تمام درمان‌های کمکی شیمی‌درمانی قبل و بعد از جراحی استاندارد بهتری برای مراقبت است یا خیر، اختلاف نظر وجود دارد. اما کارآزمایی پاسخ می‌دهد: قبل از عمل به علاوه شیمی درمانی پس از عمل، نتایج بهتری را ارایه می‌دهد.»

به گزارش شفا آنلاینطبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، سرطان مری در مردان بسیار بیشتر از زنان شایع است.

این سوال که چه زمانی باید شیمی درمانی برای سرطان مری انجام شود، موضوع بحث بوده است.

کارآزمایی جدید توسط دکتر «ینس هوپنر» از دانشگاه بیله فلد در دتمولد آلمان انجام شد. تیم او بر روی ۳۷۱ فرد مبتلا به سرطان مری که فراتر از مری گسترش نیافته بودند، اما اندازه تومور آنقدر بزرگ بود که پیشرفته در نظر گرفته شوند، تمرکز کردند. همه بیماران برای برداشتن تومور تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

حدود نیمی از بیماران فقط قبل از عمل شیمی درمانی دریافت کردند، در حالی که نیمی دیگر قبل و بعد از جراحی شیمی درمانی شدند.

این کارآزمایی که به‌طور میانگین بیش از چهار سال و نیم پس از جراحی ردیابی شد، نشان داد که بیماران کمتری در گروه «قبل و بعد» جراحی در مقایسه با گروه «فقط قبل از» جراحی جان خود را از دست دادند - ۳.۲ درصد در مقابل ۵.۶ درصد.

به گفته محققان، بعد از ۳ سال، بیمارانی که قبل و بعد از جراحی شیمی درمانی شده بودند، ۳۰ درصد کمتر از افرادی که قبلاً شیمی درمانی شده بودند، کمتر در معرض خطر مرگ بودند. پسرفت کامل تومور اصلی مری نیز در گروه قبل و بعد بیشتر بود.

بیمارانی که دو بار تحت شیمی درمانی قرار گرفتند به طور متوسط ۶۶ ماه زندگی کردند، در حالی که افرادی که فقط قبل از جراحی شیمی درمانی شده بودند، ۳۷ ماه زنده ماندند.

به گفته هوپنر، این مطالعه نشان می‌دهد که شیمی درمانی قبل و بعد از جراحی باید به منظور بهینه سازی شانس درمان تومورهای آن ها در دراز مدت توصیه شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: