کد خبر: ۳۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 14
شفاآنلاین-عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ با بیان اینکه هم‌اکنون سقف مشخصی برای حقوق و مزایای اعضای هیات مدیره بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی وجود ندارد، گفت: در تلاش هستیم با تصویب طرحی سقف مشخصی برای دریافت حقوق و مزایای این گروه در نظر بگیریم.

به گزارش شفا آنلاین،سیدحمیدرضا طباطبایی نائینی  با یادآوری طرح ممنوعیت پرداخت حقوق و مزایا خارج از سقف مجاز به هیات‌مدیره‌های بانک و شرکت‌های دولتی و خصوصی٬ یادآور شد: در این زمینه طرحی در مجلس مطرح شد که هم‌اکنون برای بررسی بیشتر به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع شده است.

نماینده مردم نائین٬ خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح در کمیته ویژه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در دست بررسی است، ادامه داد: در این طرح تاکید شده اگر کسی در هیات مدیره بانک‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی عضویت داشته باشد امکان بهره مندی از حقوق و پاداش بیش از سقف مجاز را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب اصلاح یک تبصره از قانون تجارت در حال بررسی است٬ گفت: هم‌اکنون سقف مشخصی برای پرداخت حقوق و پاداش هیات مدیره بانک ها و شرکت های خصوصی و دولتی وجود ندارد و اعداد بزرگی در قالب حقوق و مزایا پرداخت می شود که در این طرح به دنبال محدود سازی میزان حقوق و مزایا به هیات مدیره بانک ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ادامه داد: در نظر گرفتن سقفی مشخص برای دریافتی‌های اعضای هیات‌ مدیره‌های بانک‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی به جلوگیری از مفاسد اقتصادی منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ممنوعیت پرداخت‌های خارج از ضابطه به هیات مدیره‌های بانک‌ها و شرکت‌های دولتی و غیردولتی هم اکنون در کمیته ویژه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در حال بررسی است٬ گفت: با تصویب اصلاحات قانون تجارت دیگر کسی در هیات مدیره بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی نمی‌تواند بیش از سقف مجازی حقوق و پاداش بگیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اصلاح قانون تجارت با هدف محدود سازی دارایی‌های بدون ضابطه افراد پس از تعطیلات سه هفته‌ای مجلس در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس  مورد بررسی‌ نهایی قرار خواهد گرفت.

  یک فوریت الحاق دو تبصره به ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قانون تجارت 18 خرداد ماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید.

ماده 241  قانون تجارت تصریح دارد:  با رعایت شرایط مقرر در ماده 134 نسبت معینی از سود خالص سال مالی شرکت که ممکن است جهت پاداش هیئت مدیره در نظرگرفته شود به هیچ وجه نباید در شرکتهای سهامی عام از پنج درصد سودی که در همان قانون تجارت 30 سال به صاحبان سهام پرداخت می شود و در شرکتهای سهامی خاص از ده درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام پرداخت می شود، تجاوزکند.
برچسب ها: مجلس ، بانک ، مدیران ، پاداش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: