کد خبر: ۳۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 14
شفاآنلاین-عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از رشد تمایل دانش‌آموزان به مصرف دخانیات و مواد مخدر، گفت: پایین بودن سطح آگاهی افراد و نبود امکانات لازم برای پر کردن اوقات فراغت از علل اصلی تمایل دانش‌آموزان به مصرف مواد مخدر است.

به گزارش شفا آنلاین،محمود نگهبان‌سلامی با یادآوری اظهارات قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر آغاز 60 درصد اعتیادها از دوران مدرسه با پراهمیت و حساس خواندن دوران نوجوانی، گفت: متاسفانه ضعف آگاهی‌دهی به جوانان و نبود امکانات و تفریحات کافی از علل اصلی گرایش قشر نوجوان و جوان جامعه به استعمال موادمخدر است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه دوره نوجوانی و جوانی به ویژه مقاطع راهنمایی و دبیرستان دوران هویت‌یابی افراد است، افزود: در این دوران فرد تمایل به تجربه موارد جدید دارد که اگر آموزش‌های لازم و فضای کافی به او داده نشود بی‌شک استعمال مواد مخدر و سیگار را تجربه خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ارایه آموزش‌های لازم در مدارس و همچنین فراهم کردن شرایط برای رشد نبوغ نوجوانان و جوانان با شناسایی استعدادهای آنان کاهش تمایل به مصرف مواد مخدر را در پی دارد، گفت: رفتار صحیح با نوجوانان چه در منزل از سوی والدین و چه در مدارس از سوی مربیان از راهکارهایی است که از گرایش جوانان به استعمال مواد مخدر برای اثبات وجودشان جلوگیری می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه رواج استعمال مواد مخدر بین دانش آموزان زنگ خطری برای سلامت و رشد علمی کشور در آینده نه چندان دور است، افزود: به طور حتم باید آموزش و پرورش، سایر نهادها و رسانه‌های مختلف اطلاع رسانی خوبی به اولیاء، مربیان و کسانی که با دانش آموزان سروکار دارند داشته باشند تا از رشد آمار معتادان در کشور کاسته شود.

وی ادامه داد: پاک سازی و سالم سازی محیطی که افراد در آن تحصیل می‌کنند نیز از اولویت‌هایی است که باید مدنظر مسئولان برای کاهش آمار معتادان جامعه قرار بکیرد.

نگهبان سلامی در تشریح راهکارهای کاهش تمایل دانش آموزان به مصرف سیگار و مواد مخدر، گفت: ایجاد فضای شادی و نشاط در مدارس به ویژه در اوقات فراغت دانش آموزان و همچنین پرکردن ساعات آن ها از طریق امکانات، وسایل وتجهیزات ورزشی٬‌ پرورشی و برگزاری اردوها می‌تواند در روحیه دانش‌آموزان تاثیرات مثبتی داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: چرایی رشد مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان از مواردی است که کمیسیون آموزش مجلس با دعوت از مسئولان و صاحب‌نظران مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: