کد خبر: ۳۴۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 07
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، تجاوز از سرعت‌های مجاز و ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت مطمئنه را دلیل اصلی تصادفات تهران در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد.
شفاآنلاین>سلامت>سرهنگ رابعه جوانبخت روز شنبه در خصوص علل تصادفات شهر تهران در ایام نوروز ۱۴۰۳ با بیان اینکه پیش بینی پلیس در خصوص خلوتی معابر در ایام نوروز و افزایش سرعت‌ها و احتمال بروز تصادفات توسط برخی رانندگان درست بود، گفت: رتبه اول علل تصادفات در طرح نوروزی که از ۲۴ اسفند ماه تا ۱۴ فروردین ماه در شهر تهران ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز از سرعت های مجاز بوده است.

به گزارش شفاآنلاین:رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: خلوتی معابر در این روزها باعث وسوسه رانندگان به افزایش سرعت‌ها و سبقت در معابر خلوت می‌گردید و دقیقا برنامه ریزی‌های پلیس نیز بر همین اساس و برخود با تخلفات حادثه ساز در نوروز ۱۴۰۳ انجام شده بود.

سرهنگ جوانبخت در تشریح تصادف‌های منجر به مرگ نوروز ۱۴۰۳ توضیح داد: با بررسی تصادفات شهر تهران در بازه زمانی طرح نوروزی مشخص شد که رتبه اول این نوع تصادفات در شهر تهران بین ساعت ۲۴ تا ساعت ۴ بامداد روی داده است.

او اضافه کرد: این ساعت در واقع ساعت خطرناک است و همیشه پلیس درخصوص ترددها در این ساعات و تاریکی هوا هشدارهای لازم را داده است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: این ساعت، زمانی است که رانندگان هوشیاری لازم و کافی را ندارند و یا خسته و خواب آلود هستند و راننده در این ساعات به خواب احتیاج دارد.

سرهنگ جوانبخت افزود: بیش از نیمی از تصادفات در شهر تهران در بازه زمانی تاریکی هوا روی می‌دهد و نقش و اهمیت روشنایی را در تصادفات کاملا نشان می‌دهد.

او گفت: در بازه زمانی نوروز ۱۴۰۳ تصادفات موتورسیکلتی را داشتیم که در تاریکی هوا روی داده بود و موتورسوار اصلا مانع را رویت نکرده بود که این موضوع نقش روشنایی را می‌رساند./سلامت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: