کد خبر: ۳۴۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 31
سرپرست اداره امور داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه فعالیت داروخانه‌ها بدون داشتن مسئول فنی غیر مجاز است، گفت: مسئول فنی واجد شرایط، همان دکتر داروساز است که باید در تمام ساعات فعالیت در داروخانه حضور داشته باشد.

شفاآنلاین>سلامت>سرپرست اداره امور داروخانه ها و شرکت های پخش سازمان غذا و دارو گفت: فعالیت داروخانه بدون حضور مسئول فنی، غیر مجاز است.

به گزارش شفاآنلاین:  مینا آژوغ افزود: در خصوص عدم حضور مسئول فنی در زمان تحویل دارو به مشتری و بیماران پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت داروخانه‌ها بدون داشتن مسئول فنی غیر مجاز است، گفت: مسئول فنی واجد شرایط، همان دکتر داروساز است که باید در تمام ساعات فعالیت در داروخانه حضور داشته باشد.

سرپرست اداره امور داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش در مورد عرضه دارو، کنترل نهایی و صحت تحویل دارو به مشتری بر اساس نسخه پزشک، افزود: مسئول فنی حاضر در داروخانه باید کنترل نهایی دارو را انجام دهد و پاسخگوی سوالات مشتری باشد.

وی در مورد داروخانه‌هایی که بدون حضور مسئول فنی فعالیت می‌کنند، گفت: فعالیت داروخانه بدون حضور مسئول فنی غیر مجاز است و مسئول فنی واجد شرایط که همان دکتر داروساز است باید در تمام ساعت فعالیت در داروخانه حضور داشته باشد.

آژوغ افزود: هر مکانی که عرضه دارو در آن به صورت غیرقانونی و بدون مجوز ارائه شود پس از مطلع شدن و دریافت گزارش، تعطیل و متخلفان به مراجع قضائی معرفی می‌شوند تا به تخلفات آنها رسیدگی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: