کد خبر: ۳۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 13
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکیدکرد:
شفا آنلاین- مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر بیست و هشتمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی و شصت و یکمین آزمون دانشنامه تخصصی صبح 20 شهریور در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد.






به گزارش شفا آنلاین؛ در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  اظهار داشت: امسال برای نهمین سال متمادی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی میزبان برگزاری آزمونهای بوردتخصصی و فوق تخصصی بود . امیدواریم در این دوره نیز میزبانی شایسته  بوده و بعنوان  یک دانشگاه پیشگام و پیشرو خدمت شایسته ای به نظام سلامت کرده باشیم.

دکتر علی اصغر پیوندی درادامه ضمن تبریک به تمامی دانش آموختگان و نفرات برتر این دوره از آزمونهای بورد که با تلاش و کوشش این مرحله از زندگی حرفه ای خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و آماده ارایه خدمات کارآمد و با کیفیت و شایسته تری به مردم هستند ، به اساتید گروههای مختلف در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور که در مسیر تربیت این دانش آموختگان تلاش کردند نیز تبریک گفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در این دوره از آزمونهای بورد تخصصی و فوق تخصصی دستیاران دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ، معلومات و آموخته های خود را در معرض ارزیابی و قضاوت اساتید و اعضای هیات های ممتحنه قرار دادند تا توانمندی و استعدادهای خود را بروز دهند و آماده ارایه خدمات شایسته به هموطنان عزیز هستند.

دکتر پیوندی با بیان این مطلب که در پزشکی داشتن معلومات و اندوخته های علمی ، مهارتها و صلاحیتهای بالینی و اخلاق پزشکی از ارکان اصلی به شمار می آید خاطرنشان کرد: در آزمونهای بورد که به شکل آسکی ، PMP، کتبی و... برگزار می شود معلومات دانش آموختگان مورد سنجش قرار می گیرد و سعی می کنیم صلاحیت بالینی افراد را در معرض قضاوت قرار دهیم که امیدواریم این آزمونها توانسته باشد قابلیتهای عزیزان را ارزیابی کند.

وی افزود: آنچه درعلم پزشکی باید مدنظر قرار گیرد مهارتهای ارتباط پزشک با بیمار و صلاحیت بالینی است که شاید در آزمونهای آسکی و PMPبخوبی نتوانیم این موارد را مورد سنجش قرار دهیم .

دکتر پیوندی تاکید کرد: مهارتهای ارتباطی حرف اول را در ارایه خدمت به بیماران می زند بنابرین باید شرایطی را ایجاد کنیم که صلاحیتهای بالینی دستیاران نیز به درستی مورد قضاوت قرار گیرد و فقط به ارزیابی معلومات و یافته های علمی و تئوری بسنده نکنیم.

وی تاکید کرد:  فراگیری کامل مهارتهای ارتباط با بیمار توسط دانشجویان علوم پزشکی بسیار ضروری است و لازمه تحقق آن این است که در درسهای آموزشی ، کوریکولومها و آزمونهای معتبر تخصصی و فوق تخصصی مد نظر قرار گیرد .

دکتر پیوندی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سرمایه گذاری در تربیت نیروی انسانی ، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری مطمئن و منطقی و مثمرثمری برای آینده است و این ارزش را داراست  که با تمام توان و قدرت خود در این راستا گام برداریم . هر چه نیروی انسانی با کیفیت و برخوردار از معلومات بالینی و عملی بالاتر و متخلق به اخلاق پزشکی،  به نظام سلامت ارایه دهیم مطمئنا خدمات بهتر و باکیفیت تری به مردم ارایه خواهد شد و دغدغه های نظام سلامت کاهش می یابد.امیدوارم این روند که آغاز شده است با شدت و شتاب بیشتری ادامه یابد.

رئیس دانشگاه خطاب به دانش آموختگان حاضر در این جمع اظهار امیدواری کرد  این مراسم خاطره ای به یاد ماندنی برای آنان و خانواده هایشان باشد و به آنان توصیه کرد همواره قدر اساتید خود را دانسته و سعی کنند با کسب معلومات و مهارت بیشتر به جامعه  خدمات  شایسته تری ارایه دهند .

دکتر پیوندی در خاتمه سخنان خود ضمن تقدیر از حمایتهای بی شائبه وزیر بهداشت  از از تلاشهای تمامی دست اندرکاران اجرای این دوره از آزمونهای بورد تخصصی و فوق تخصصی ؛ کارشناسان و عوامل اجرایی در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی قدردانی کرد.

گفتنی است در این مراسم که دکتر ضیائی معاون آموزشی وزارت بهداشت ، دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، مهندس نجار معاون وزیر کشور، دکتر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، دکتر کلانتر معتمد پیشکسوت دانشگاه و جمعی از مسوولان نظام سلامت و اساتید پیشکسوت پزشکی کشور نیز حضور داشتند، از نفرات برتر آزمونهای بورد با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: