کد خبر: ۳۴۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 19
وزیر بهداشت تاکید کرد؛
وزیر بهداشت، روسای بیمارستان‌ها را فرماندهان نظام سلامت خواند و بر لزوم ایجاد سیستم مدیریت کیفیت در جهت جلب رضایت بیماران در بیمارستان ‌ها تاکید کرد.
شفا آنلاین>سلامت>بهرام عین اللهی، در نشست رؤسای بیمارستان‌های منتخب استان‌های تهران و البرز که در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: مدیر یک مجموعه حیاتی مانند بیمارستان، باید فرآیندها و نیازها را به خوبی بشناسد تا بتواند با منابع محدود، بهترین خدمات را ارائه کند.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: توقع مردم برای دریافت خدمات کیفی بالا و از طرفی، منابع ما اندک و محدود است، بنابراین مدیریت منابع، اهمیت قابل توجهی دارد که باید با شرایط و ظرفیت‌های موجود تنظیم شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما باید ایجاد بیمارستانی در تراز تمدن اسلامی، ایران و جمهوری اسلامی باشد.

عین اللهی، مولفه‌هایی مانند مدیریت منابع انسانی، پاسخگویی، ارتقای بهره وری، ایجاد شفافیت، پایبندی به اخلاق، معنویت گرایی، رعایت حریم خصوصی بیماران، حضور جهادی و میدانی در صحنه و رعایت استانداردها را از مؤلفه‌های ایجاد بیمارستان در تراز تمدن اسلامی، ایرانی و جمهوری اسلامی ذکر کرد.

وی یادآور شد: بیمارستان‌ها باید دوستدار خانواده و کرامت انسان‌ها باشند و کرامت مردم باید حفظ و رعایت شود.

وزیر بهداشت با ذکر مثالی در این خصوص گفت: باید مدیریت کیفیت را سرلوحه قرار داد؛ چرا که گاهی با تغییر یک فرآیند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

عین اللهی در ادامه گفت: در دوران دفاع مقدس، دشمن در خاکریزها قابل مشاهده بود اما در حال حاضر و در جنگ نابرابر اقتصادی، هدف‌های دشمن و ابزار آن تغییر کرده و در چنین شرایطی باید در مقابله دشمن با هوشیاری و درایت عمل کرد./مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: