کد خبر: ۳۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 13
شفاآنلاین -چند وقتی بود که سرپرستان خانواری که فرزندانشان در سال جاری متولد شده بودند عنوان می کردند که با وجود مراجعات مکرر به سازمان ثبت احوال برای اضافه کردن نام فرزندانشان به لیست خانواده با این پاسخ که "نیازی به اقدام آنها نیست و ثبت نوزادان به طور خودکار انجام می شود" مواجه می شدند اما با گذشت چندماه و پیگیری های انجام شده یارانه‌ای دریافت نکرده بودند.
این درحالی است که در روزهای اخیر نوبخت-معاون برنامه ریزی رییس جمهور- به میان خبرنگاران آمد و اعلام کرد که یارانه نوزدانی که در سال جاری متولد شده و تاکنون به حسابشان واریز نشده است همراه یارانه نقدی شهریور ماه سایر اعضای خانواده از سوی دولت پرداخت خواهد شد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز درپاسخ به این سوال که آیا متولدان جدید برای دریافت یارانه نقدی نیاز به ثبت‌نام در سامانه رفاهی دارند، اظهار داشت: مشمولان یارانه نقدی متولدانی هستند که سرپرست آنها در حال حاضر در سایت رفاهی ثبت‌نام کرده و یارانه نقدی دریافت می‌کنند، به فرزندان افرادی که در حال حاضر یارانه نقدی دریافت نمی‌کنند، نیز تعلق نخواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مورد نحوه اضافه شدن نام نوزادان برای دریافت یارانه افزود: متولدان جدید نیاز به هیچ گونه ثبت‌نام وجود ندارد و اطلاعات آنها از طریق سازمان ثبت احوال به سازمان هدفمندی یارانه ارائه می‌شود و از این به بعد هر ماه به صورت خودکار آمار متولدان جدید در فهرست پرداخت یارانه نقدی قرار می‌گیرد.

بر این اساس چهل و سومین یارانه 45 هزار تومانی در صورتی که مورد خاصی پیش نیاید به روال ماههای قبل در بیست و دوم هرماه، فردا شب ساعت 24 به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

 

دولت هنوز درباره تغییرات اطلاعات خانوارها و تشکیل خانواده های جدید تصمیمی نگرفته و نوزادانی که در خانواده های جدید و ثبت نام نکرده به دنیا آمده اند همچنان بدون یارانه می مانند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: