کد خبر: ۳۴۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 16
اورژانس استان تهران اعلام کرد: صبح امروز نارنجک دستی در خیابان اجاره‌دار، ۱۰ متری ارامنه در دستان یک پاکبان منفجر شده و سبب قطع سه انگشت دست راست این فرد شده است. قطع انگشتان یک پاکبان بر اثر انفجار نارنجک باقی‌مانده از چهارشنبه‌سوری
شفا آنلاین>حادثه>مدیر روابط عمومی اورژانس استان تهران از انفجار نارنجک دستی باقی‌مانده از چهارشنبه‌سوری در دستان یک پاکبان در حین نظافت محله‌ای در مرکز پایتخت خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین:ابوالفضل ماهرخ در این‌باره گفت: در ساعت ۶:۳۸ صبح امروز یکی از شهروندان سراسیمه با مرکز ۱۱۵ اورژانس تهران تماس گرفته و اعلام کرد که پس از شنیدن صدای انفجار شدید در خیابان به بیرون از خانه رفته و مشاهده کرده که یک پاکبان با خونریزی شدید در ناحیه دست بر روی زمین افتاده است.

وی با بیان اینکه بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع خیابان اجاره‌دار، ۱۰ متری ارامنه اعزام شد، گفت: با حضور عوامل اورژانس مشاهده شد که نارنجک دستی در دستان یک پاکبان منفجر شده و سبب قطع سه انگشت دست راست این فرد شده است. در همین راستا نیز بلافاصله اقدامات اولیه برای جلوگیری از خونریزی این پاکبان انجام شد و این فرد که ۲۸ سال سن داشت برای پیوند سه انگشت قطع شده به بیمارستان امام خمینی (ره) انتقال داده شد.

مدیر روابط عمومی اورژانس استان تهران درباره چرایی وقوع این حادثه نیز به ایسنا گفت:‌ این پاکبان درحال جارو زدن و نظافت کوچه بوده است. در حین نظافت با چند کیسه زباله مواجه شده و مطابق معمول کیسه‌ها را برای انداختن به سطل زباله جمع آوری کرده است. اما داخل این کیسه‌ها چند نارنجک دستی باقی مانده از چهارشنبه‌سوری قرار داشت و متاسفانه در حین انتقال این نارنجک‌ها عمل کرده و در دستان پاک‌بان بی‌گناه منفجر شده است. 

ماهرخ با بیان اینکه چنین حادثه‌ای را می‌توان جزو حوادث ثانویه چهارشنبه‌سوری برشمرد، گفت: پاکبان بی‌گناه و از همه‌جا بی‌خبر در حالی دچار این حادثه شده که بی‌دقت و بی‌مبالاتی فردی دیگر جانش را به خطر انداخته است. در همین راستا توصیه اکید می‌کنیم که اگر افراد همچنان موادمحترقه‌ای را از چهارشنبه‌سوری تاکنون در منزل دارند، آن را در سطل‌های زباله و ... رها نکنند تا شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم..شرق

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: