کد خبر: ۳۴۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 15
آمارها نشان می‌دهد که وضعیت دندان‌های جامعه ایرانی خیلی خوب نیست؛ ازمیزان بالای پوسیدگی و خرابی گرفته تا بی‌اهمیتی به بهداشت دهان و دندان و البته که قیمت‌های بالای دندانپزشکی باعث شده خیلی‌ها قید سلامت دندان خود را بزنند.

شفا آنلاین>سلامت>آمارها نشان می‌دهد که وضعیت دندان‌های جامعه ایرانی خیلی خوب نیست.

به گزارش شفا آنلاین:حداقل، آمارها نشان می‌دهد که وضعیت دندان‌های جامعه ایرانی خیلی خوب نیست؛ ازمیزان بالای پوسیدگی و خرابی گرفته تا بی‌اهمیتی به بهداشت دهان و دندان و البته که قیمت‌های بالای دندانپزشکی باعث شده خیلی‌ها قید سلامت دندان خود را بزنند. به عنوان مثال در یک فقره آماری، باید بدانیم بیش از نیمی از افراد بالای ۶۵ سال همه دندان‌های خود را از دست داده‌اند!

کردستان در قعر جدول

در بین ۳۱ استان کشور، استان کردستان در هر دو رده سنی کودکان شش و ۱۲سال دارای بیشترین تعداد در شاخص میانگین دندان‌های پوسیده، از دست رفته و پرشده است.

 دندان‌های کودکان تهرانی

در این میان استان تهران در رده سنی کودکان شش سال و استان هرمزگان در رده سنی کودکان ۱۲ سال، دارای کمترین تعداد در شاخص یادشده هستند.

 ۹۰ درصد مسواک می‌زنند

پیمایشی که از سوی مرکز پژوهش‌ها صورت گرفته، نشان می‌دهد ۹/۹۰ درصد کودکان شش ساله و ۱/۹۲ درصد کودکان ۱۲ ساله دندان‌های خود را با مسواک تمیز می‌کنند.

 پیشگیری نمی‌کنیم

میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی پیشگیرانه در کودکان ۱۲ ساله ۱۱ درصد است. پزشکان تاکید دارند که بهترین راه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، پیشگیری از پوسیدگی است.


هر ایرانی حداقل شش دندان پوسیده دارد؛ این آمار در میان افراد ۳۰ تا ۴۰ساله که در سن فعالیت اجتماعی هستند، ۱۲تا۱۳ دندان ازدست‌رفته است. / جام جم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: