کد خبر: ۳۴۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 10
سازمان هواشناسی از بارش باران و برف و کولاک برف در بیشتر نقاط کشورکشور تا روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه خبر داد و اعلام کرد که امروز در جنوب‌شرق ایران افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی شده است.

شفا آنلاین>هواشناسی>سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، از بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، کاهش دما، احتمال سقوط بهمن و در گردنه‌ها کولاک برف و پدیده مه خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین: بر اثر فعالیت این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، کولاک برف، یخ زدن سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها و احتمال خسارت به سازه‌های موقت، ماشین‌آلات کشاورزی و نهال‌ها وجود دارد.

بر اساس این هشدار ، شرایط مذکور امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب فارس، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، همدان، قزوین و شمال مرکزی رخ می‌دهد و فردا هم در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، گیلان و مازندران بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، کاهش دما، احتمال سقوط بهمن و در گردنه‌ها کولاک برف و پدیده مه پیش‌بینی شده است.

روز دوشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، خوزستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، اصفهان، فارس، بوشهر، سمنان، یزد، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز و تهران این شرایط انتظار می‌رود.

سازمان هواشناسی همچنین از بارش باران و برف و کولاک برف در بیشتر نقاط کشورکشور تا روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه خبر داد و اعلام کرد که امروز در جنوب‌شرق ایران افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام هواشناسی امروز ۱۹ اسفندماه در مناطقی از شمال‌غرب، شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق و جنوب بارش باران و برف و گاهی وزش باد شدید و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

فردا در مناطقی از شمال‌غرب، غرب، جنوب‌شرق، نوار شرقی، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش‌ها و گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد.

پس فردا در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب‌شرق و نوار غربی کشور و روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه در شمال‌شرق، شرق، مناطقی از جنوب‌شرق، مرکز و شرق سواحل دریای خزر بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی

طی این ۴ روز بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف است. بیشترین بارش امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و فردا در جنوب سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.

روز سه‌شنبه در جنوب‌شرق و نوار شرقی کشور و به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.دریای خزر امروز، خلیج‌فارس و تنگه هرمز امروز و فردا و خلیج فارس روز دوشنبه مواج است و همچنین آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد و گاهی بارش باران و وزش شدید باد تا روز دوشنبه برای تهران انتظار می‌رود. / اطلاعات


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: