کد خبر: ۳۴۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2024February 21
مهدی موحدی بکنظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور ، گفت: متأسفانه علی رغم هشدارهای بسیار فرار مالیاتی پزشکان ادامه دارد
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: در سامانه گزارشگری مالیاتی یا سامانه سوت زنی ۷۵ درصد تخلفات مالیاتی مربوط به پزشکان است که عدد قابل توجهی است.

به گزارش شفا آنلاین:مهدی موحدی بکنظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور ، گفت: متأسفانه علی رغم هشدارهای بسیار فرار مالیاتی پزشکان ادامه دارد و گزارش‌های آن توسط سامانه گزارشگری تخلفات یا سامانه سوت زنی به اطلاع سازمان امور مالیاتی می‌رسد که ۷۵ درصد کل گزارش‌ها از تخلفات مربوط به پزشکان بوده است.

وی ادامه داد: سامانه سوت زنی در درگاه سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و افراد می‌توانند پزشکان یا مشاغلی که از دستگاه کارت خوان استفاده نمی‌کنند را به صورت ناشناس گزارش دهند. استفاده از کارت خوان برای پزشکان از سال ۸۹ الزامی شد و پزشکان موظف به نصب دستگاه کارت خوان شدند تا درآمدشان شفاف شود و مانند کارگران و کارمندان مالیات دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه پس از تذکرهای بسیار سازمان امور مالیاتی نسبت به فرار مالیاتی پزشکان، همچنان برخی از پزشکان از نصب و استفاده کارت خوان در مطب خود امتناع می‌کنند و درخواست کارت به کارت، دریافت پول نقد و سکه دارند. سازمان امور مالیاتی به دنبال شفافیت و راه‌های مختلف در شناسایی فرارهای مالیاتی است، در همین راستا سامانه سوت زنی را فعال کردیم تا بسیاری از مردم تخلفات و فرارهای مالیاتی از جمله فرار مالیاتی پزشکان را گزارش کنند.

وی در توضیح چگونگی فرار مالیاتی پزشکان گفت: برخی از پزشکان با حساب‌های شخصی کار نمی‌کنند و در بعضی از موارد از حساب منشی، خانواده و یا یک حساب تجاری دیگر استفاده می‌کردند که بسیاری از حساب‌های مشکوک به حساب‌های تجاری شناسایی شده است. همچنین بازرسی‌های میدانی نیز در این موارد انجام می‌شود.

موحدی ادامه داد: تاکنون از طریق سامانه سوت زنی و روش‌های مختلف از جمله رصد حساب‌های بانکی مشکوک به تجاری، برخی از پزشکانی را که فرار مالیاتی دارند را شناسایی کرده و اسامی آنها به ادارت مربوط ارسال شده است، اما تعداد بیشمار این متخلفان، مواجه با آنها را دچار مشکل می‌کند که به دنبال راه‌هایی برای شناسایی دقیق‌تر و مقابله با فرا مالیاتی همه اصناف از جمله صنف پزشکان هستیم.

پیش از این نیز سخنگوی سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود: سال ۱۴۰۱ اطلاعات بیش از ۵ هزار پزشکی که برای شانه خالی کردن از پرداخت مالیات، بیماران را ملزم به پرداخت نقدی می‌کردند و یا شماره کارت غیر را داده به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ارسال شد که مورد رسیدگی دقیق مالیاتی قرار گرفتند و این دسته دیگر شامل قانون تسهیل فرآیند مالیات نیستند. / رکنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: