کد خبر: ۳۴۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 19
قیمت خودرو، امروز، دوشنبه، 30 بهمن 1402، در اکثر محصولات داخلی روند صعودی دارد و در بخش مونتاژی‌ها روند نسبتاً باثباتی را در پیش گرفته است.

شفا آنلاین>خودرو>قیمت خودرو، امروز، دوشنبه، 30 بهمن 1402، روند یکسانی ندارد. گرچه بیشتر محصولات داخلی روند صعودی به خود گرفته‌اند، اما تارا اتوماتیک یک‌شبه 50 میلیون تومان ارزان شده است. در سمت خودروهای چینی نیز بازار باثبات است و فقط دو محصول مدیران خودرو افت اندکی دارند.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت خودرو، امروز، دوشنبه، 30 بهمن 1402، در اکثر محصولات داخلی روند صعودی دارد و در بخش مونتاژی‌ها روند نسبتاً باثباتی را در پیش گرفته است.

تخلیه هیجانات ارزی در بازار خودرو، امروز هم به‌وضوح مشاهده می‌شود و محصولات مختلف مانند تمام 11 ماهی که از سال می‌گذرد در آخرین روز بهمن هم تحت تأثیر قیمت دلار قرار دارند.

به‌ویژه محصولات مونتاژی که بیش از داخلی‌ها تحت تأثیر منابع ارزی قرار دارند، پس از ثبات یک روزۀ بازار ارز امروز را بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته آغاز کردند.

قیمت خودرو در بازار داخلی

قیمت خودرو در بازار داخلی را باید همراه با نوسان گزارش کرد. چنانکه طبق داده‌های وبسایت کارنامه در بین 10 محصول مورد بررسی سه محصول تغییری نسبت به روز گذشته ندارند؛ دو مدل شیب نزولی را طی می‌کنند و پنج خودرو هم اوج گرفته‌اند.

تیبا صندوق‌دار و هاچ‌بک که نماینده‌های سایپا در این گزارش هستند بدون تغییر قیمت کار خود را آغاز کردند و به ترتیب 376 میلیون و 387 میلیون تومان قیمت خوردند. بررسی سایر محصولات این خودروساز در بازار که در جدول زیر قرار ندارند هم از روند مشابهی حکایت دارد.

پژو 207i پانوراما دنده‌ای تنها نماینده ایران خودروست که همانند بازار سایپا عمل کرده و با همان قیمت 758 میلیون تومان دیروز خرید و فروش می‌شود. پژو 207i اتوماتیک MC، هم‌خانواده این محصول نیز با افتی اندک 842 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

اما تارا اتوماتیک V4 امروز بیشترین افت قیمت را در بین تمام محصولات داشته و با کاهش 50 میلیون تومانی قیمت نسبت به روز گذشته در محدوده یک میلیارد و 100 میلیون تومان به معامله می‌رسد.  

با توجه به سیاست‌های ایران خودرو و به‌ویژه بدعهدی در تحویل پژو پارس، محصولات میان‌رده آن بار دیگر در اوج قرار گرفته‌اند و روند صعودی را طی می‌کنند. همچنین انتشار گزارش‌های جدید در رابطه با افزایش زیان این خودروساز، محرک دیگر افزایش نرخ محصولات آن در بازار شناخته می‌شود. 

بدعهدی ایران خودرو در تحویل پژو پارس و البته اخباری مبنی بر توقف تولید این محصول مشخصاً در قیمت‌های امروز این محصول پرطرفدار مشهود است. چنانکه پژو پارس TU5 رکورددار افزایش قیمت در بازار امروز شناخته می‌شود و پس از آن، همین محصول با موتور XU7P قرار دارد.

تارا دنده‌ای و پژو 206 تیپ 3 پانوراما دیگر محصولات آبی‌پوشان جاده مخصوص هستند که تلاش کرده‌اند تا از پژو پارس عقب نمانند. 

پراید وانت نیز تنها محصول سایپاست در بازار امروز رشد را تجربه کرد تا به قیمت 307 میلیون تومان برسد.

IMG_20240219_115435_817

قیمت خودروهای مونتاژی

همان‌طور که در جدول زیر هم مشخص است، به دنبال ثبات ارزی بیشتر محصولات مونتاژی که فعلاً تنها خارجی‌های بازار ایران شناخته می‌شوند در اغلب محصولات تغییری نداشته‌اند.

تنها تغییر قیمت مورد مشاهده مربوط به دو محصول مدیران خودروست که آن هم چندان چشمگیر نیست.

بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از کارنامه، ام‌وی‌ام X55 پرو در مدل‌ها ساده و اسپرت 0.6 درصد نسبت به دیروز افت کرده تا هر کدام در محدوده 1.5 میلیارد تومان معامله شوند. 

جزئیات قیمت خودروهای مونتاژی و تغییرات آن را در آخرین روز بهمن ماه در جدول زیر مشاهده می‌کنید. 

IMG_20240219_115437_361


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: