کد خبر: ۳۳۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 17
گوشی‌های همراه با وجود تسهیل زندگی و ایجاد ارتباطات مجازی عامل چند اختلال و بیماری مهم هستند،همراهی مداوم با موبایل عامل 9 اختلال و بیماری جدید است.
شفا آنلاین>سلامت>تلفن‌های همراه بدون شک راحت‌ترین ابزار اتصال و دسترسی به اطلاعات هستند؛ ارتباط دائمی با دیگران، اتصال با تمام دنیا، افزایش سطح دسترسی‌های چندگانه به برنامه‌های مختلف و حتی کمکی بزرگ در موقعیت‌های اضطراری را برقرار کرده‌اند. 
به گزارش شفا آنلاین:قطعا گوشی‌های هوشمند، همراهان وفاداری هستند که با یک لمس ساده، می‌توان به کیلومترها دورتر از نقطه سکونت دسترسی داشت. مرزهای زمان و مکان به کلی حذف شده‌ و حتی یک مجرای مجازی برای صمیمیت‌های الکترونیکی هم تشکیل داده‌اند. در پس همین گوشی‌های مجازی هم انسان‌ها توانسته‌اند شفقت و همدلی را به اشتراک بگذارند و با لمس یک دکمه و به‌اصطلاح «لایک کردن» جرقه‌ای از دوست داشته شدن را برای دیگران شعله‌ور کنند، اما با وجود اینکه به‌طور غیرقابل انکاری زندگی انسان‌ها را از طرق مختلف غنی کرده‌اند، مهم‌ترین معایب‌شان را هم نباید نادیده گرفت؛ چون آسیب‌های جسمی و روحی همزمان این دستگاه‌ها می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور، از لذتی شیرین به تلخی‌ای دردناک بدل شود و قطعا دانستن راهکارهایی که بتواند این آسیب‌ها را کاهش دهد، اهمیت زیادی دارد؛ چون ایران هم یکی از کشورهای با «وابستگی بالا به گوشی‌های همراه» است. در این‌باره نتایج پژوهشی که از سوی محققان دانشگاه مک‌گیل کانادا انجام شده، نشان می‌دهد که در بررسی 24کشور دنیا، کاربران ایرانی در رتبه ششم اعتیاد به استفاده از گوشی موبایل قرار دارند. چین، عربستان سعودی و مالزی در رده‌های اول تا سوم هستند و آمریکا و آلمان هم در رتبه‌های انتهایی جدول جای داشتند. اطلاعات در باره‌چند آسیب‌ مهم گوشی‌های همراه راکه برخی از آنها نام‌های عجیب و غریبی هم دارند و به نوعی یک اختلال و بیماری جدید در دنیای دیجیتال انسان‌ها به شمار می‌روند در ادامه بخوانید.

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: