کد خبر: ۳۳۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 16
قیمت خودرو امروز، جمعه، 27 بهمن 1402، هیچ تغییری را تجربه نمی‌کند. با آغاز دوباره معاملات امروز در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی، وضعیت آرامی به چشم می‌خورد

شفا آنلاین>خودرو>قیمت خودرو امروز، جمعه، 27 بهمن 1402 با توجه به تعطیلی بازار خودرو، هیچ‌گونه نوسانی ندارد. در هفته‌ای که گذشت، بازار خودرو دچار التهاباتی شد که غالباً متأثر از تغییرات نرخ دلار بود.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت خودرو امروز، جمعه، 27 بهمن 1402، هیچ تغییری را تجربه نمی‌کند. با آغاز دوباره معاملات امروز در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی، وضعیت آرامی به چشم می‌خورد و تمامی محصولات بازار، بدون نوسان نسبت به روز گذشته خرید و فروش می‌شوند.

با نگاهی به وضعیت قیمت خودرو از ابتدای هفته جاری، می‌توان دید که بازار در روزهای ابتدایی این هفته روند خود را به صورت صعودی آغاز کرد، اما در آخرین روز هفته علی‌رغم رشد نسبی نرخ دلار، بازار خودرو نزولی شد. این امر می‌تواند به دلیل انتشار خبر ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو صورت گرفته باشد که یکی دیگر از خبر درمانی‌های دولت جهت کنترل بازار شمرده می‌شود.

قیمت خودرو در بازار داخلی

قیمت خودروهای داخلی بازار طی 5 روز کاری بازار، افزایش محسوسی را تجربه کرد.

کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته اخیر برخلاف کلیت بازار، تغییرات چندانی نداشته و نسبت به ابتدای هفته، یک میلیون تومان ارزان‌تر شد و با 394 میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس و رده بالای سایپا به شمار می‌رود که در روزهای گذشته نوساناتی را تجربه کرد. این خودرو با رشد 12 میلیون تومانی نسبت به شنبه این هفته به نرخ 688 میلیون تومان رسید.

رانا پلاس پانوراما یکی از سدان‌های سقف شیشه‌ای ایران خودرو هم از روند کلی بازار تبعیت نکرد و با نوسانات ریزی که داشت، در نهایت با همان نرخ 645 میلیون تومانی ابتدای هفته خرید و فروش می‌شود.

دنا پلاس تیپ 1 دنده‌ای یکی از محبوب‌ترین سدان‌های داخلی محسوب می‌شود که با رشد 9 میلیون تومانی نسبت به روز شنبه این هفته، سرانجام به قیمت 744 میلیون تومان رسید.

1

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی برخلاف داخلی‌های بازار، غالباً ثابت بوده یا کاهش اندکی داشتند.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری که جزو ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار شناخته می‌شود که هفته گذشته 40 میلیون تومان ارزان‌تر شده بود. این خودرو طی روزهای گذشته نیز پنج میلیون تومان افت قیمت داشت و اکنون با 785 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

جک J4 آپشنال اما برخلاف اکثریت بازار، تغییری نداشت. این سدان پرفروش کرمان موتور طبق نوساناتی که از ابتدای هفته تجربه کرد، سرانجام به همان نرخ 840 میلیون تومان رسید.

چری تیگو 7IE از کراس‌اوورهای مونتاژی مدیران خودرو به شمار می‌رود که 40 میلیون تومان افت قیمت را طی هفته گذشته به ثبت رساند. این خودرو طی روزهای گذشته نیز 30 میلیون تومان دیگر ارزان‌تر شد و هم‌اکنون به قیمت یک میلیارد و 600 میلیون تومان قابل خریداری است.

دیگنیتی پرستیژ یکی از محصولات محبوب و گران‌قیمت بهمن موتور نیز همانند اغلب مونتاژی‌های بازار در هفته گذشته افت قیمت 40 میلیون تومانی داشته که 30 میلیون تومان دیگر پایین آمد و فعلاً روی قیمت دو میلیارد و 300 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

2

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

با توجه به رشد نسبی نرخ دلار در آخرین ساعات معاملاتی این هفته، کاهش تولید خودرو نسبت به ماه‌های گذشته و همچنین جان گرفتن اندک معاملات در بازار خودرو، احتمالاً روزهای ابتدایی هفته آینده همراه با رشد قیمت باشد؛ البته باید منتظر ماند و دید که خبر درمانی روز گذشته تا چه حدی می‌تواند ترمز بازار را بکشد.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: