کد خبر: ۳۳۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 01
از مدتی قبل وقوع سرقت‌های سریالی در شمال غرب پایتخت به پلیس و مراجع قضایی گزارش و در تحقیقات انجام شده مشخص شد سارقان از خودرو پژو یا پراید برای دزدی استفاده کرده‌اند.

شفا آنلاین>عمومی>سارقانی که به شیوه فیلم‌های هالیوودی با پخش کردن پول در خیابان از دست پلیس فرار کرده بودند در نهایت شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش شفا آنلاین:از مدتی قبل وقوع سرقت‌های سریالی در شمال غرب پایتخت به پلیس و مراجع قضایی گزارش و در تحقیقات انجام شده مشخص شد سارقان از خودرو پژو یا پراید برای دزدی استفاده کرده‌اند.

همچنین فیلم‌ دوربین‌های مداربسته و تحقیقات محلی حکایت از آن داشت که در همه سرقت‌ها یکی از مجرمان داخل ماشین مانده و دو نفر دیگر پس از تخریب در ورودی وارد ساختمان شده‌ و سرقت را انجام داده‌اند.

تحقیقات برای دستگیری این سارقان ادامه داشت تا اینکه ماموران وقتی در حال گشت‌زنی در غرب تهران بودند به خودرویی که یک نفر در آن نشسته بود مشکوک شدند و آن را زیرنظر گرفتند. در همان موقع دو نفر که سراسیمه بودند و کیسه‌ای در دست داشتند سریع از خانه‌ای خارج  و سوار ماشین مشکوک شدند. کنار هم گذاشتن این شواهد ماموران گشت را مطمئن کرد که سرنشینان آن خودرو دزد هستند. به این ترتیب تعقیب و گریز شروع شد و  سارقان با پخش کردن دلار و ارز سرقتی در خیابان سعی کردند توجه مردم را جلب کنند. چون فکر می‌کردند مردم برای جمع کردن دلارها اقدام می‌کنند و ترافیک ایجاد می‌شود. به هر ترتیب که بود یکی از ماموران با حضور در خیابان مانع از ترافیک شد و دیگر ماموران به تعقیب سارقان ادامه دادند تا اینکه در نهایت خودرو مجبور به توقف شد، اما دو سارق بلافاصله با پای پیاده فرار کردند و فقط یک نفر از آنها به دام افتاد.

متهم دستگیر شده در تحقیقات گفت: من راننده و زاغ زن هستم. آن دو همدست فراری‌ام افراد اصلی و سارقان هستند.

به این‌ترتیب هویت هر دو متهم فاش و مشخص شد آنها سوابق متعدد دارند. در نهایت تحقیقات پلیسی نتبجه داد و متهمان فراری نیز به دام افتادند. یکی از دزدان در بازجویی‌ها گفت: من پنج شش بار زندان رفتم، چون رد مال دارم در مرخصی از زندان سرقت می‌کردم تا شناسایی نشوم و رد مال و خسارت مالباختگان جرایم قبلی را پرداخت کنم. دو سه روز مرخصی از زندان می‌گرفتم و سرقت می‌کردم و برمی‌گشتم زندان تا ماموران مشکوک نشوند، اما باز هم دستگیر شدم. / اعتماد آنلاین


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: