کد خبر: ۳۳۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 25
رییس سازمان نظام پزشکی خبر داد:
محمد رییس زاده روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: شورای عالی بیمه با افزایش ۴۶ درصدی تعرفه های پزشکی برای سال ۱۴۰۳ موافقت کرده و آن را به تصویب رسانده است.

شفا آنلاین>سلامت>رییس سازمان نظام پزشکی از تصویب افزایش ۴۶ درصدی تعرفه خدمات پزشکی در شورای عالی بیمه خبر داد و خواستار آن شد که دولت نیز با این میزان افزایش موافقت کند.

به گزارش شفا آنلاین:محمد رییس زاده روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: شورای عالی بیمه با افزایش ۴۶ درصدی تعرفه های پزشکی برای سال ۱۴۰۳ موافقت کرده و آن را به تصویب رسانده است.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی انتظار دارد هیات وزیران و سازمان برنامه و بودجه مصوبه شورای عالی بیمه را کاهش ندهند، خاطر نشان کرد: کاهش تعرفه‌های پزشکی فشار مضاعفی را جامعه پزشکی وارد می‌کند.

به گزارش ایرنا، شورای عالی بیمه 24 دی ماه با حضور همه اعضا آن شامل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاون درمان وزارت بهداشت، نمایندگان بیمه ها، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی و مدیر کل اقتصاد سلامت سازمان تشکیل شد و در این جلسه نرخ تعرفه ها برای سال آینده با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی در سال ۱۴۰۳ برای همه بخش های ارائه دهنده خدمت به میزان ۴۶ درصد مصوب شد.

در صورت آزادسازی نرخ ارز ترجیحی برای سرفصل های ارائه خدمت (به استثنای دارو)، میزان رشد جز فنی، لوازم مصرفی پزشکی و هتلینگ تعرفه های خدمات تشخیصی درمانی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

 تعرفه‌های پزشکی اواخر هر سال در شورای عالی بیمه تعیین و با نظر سازمان برنامه و بودجه برای تصویب نهایی به هیات وزیران ارسال می شود. این تعرفه ها پس از ابلاغ از سوی دولت برای همه بخش های درمانی دولتی و خصوصی لازم الاجراست. / ایرنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: